Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mp3 till DVD


pyrsson

Rekommendera Poster

 

Hej.

Jag har en Philips DVD-R70 ordinär inspelningsbar DVD. (DVD+R,DVD+RW)

 

Den har Ingångar: S-Video in, EXT1 To TV-I/O Scart samt EXT2 AUX-I/O. ((Connection of an additional device: sat-reciever, set top box (vad är det?) video-recorder, camcorder, etc.))

 

Utgångar: S-Video, CVBS, Digital-Utgång (koaxial) , Analog-Stereo.

 

Uppspelning:DVD+r,DVD+rw, DVD, DVD-R, DVD-rw, CD, SACD, VCD, SVCD, CD-r, CD-rw, Mp3.

 

Jag undrar om jag kan överföra mina Mp3-filer direkt till DVD:n?

 

 

Det får ju plats 6-7 ggr mer än på en bränd Data-CD. Räknat på 4.7 Gb x 0.7 Gb, 6 timmars bränning. Jag brukar bränna i Easy - Creator och Hp - Writer+ 8250i . Finns det uppdateringar till dessa gamla program och VAR??. Det är svårt att hitta uppdateringar till gamla program.

 

Jag har inget firewirekort (el. I-Link) utan bara vad jag kan se en USB-Port.

 

En granne byggde ihop datorn en gång i tiden så jag vet ingenting.

Har inte alla manualer heller. Nu har F-n-skapet flyttat, och jag vill inte (kan inte) rota i datorn.

 

Finns det optionella I-Link boxar och till vilket ca-pris? (VIKTIGT)

Kablage USB till Scart antager jag krävs.

Behövs någon mjukvara till detta?

 

Hastigheten blir ju i real-time men då finns ju allt på samma ställe.

Jag kan spela in med hastigheterna 1, 2, 2.5, 3, 4, 6, timmar.

Om det fungerar har hastigheten någon betydelse för ljudet?(Det är ju redan förstört, men det får inte bli sämre)

 

En Data-CD bränner jag med 4 x hastigheten men det går åt ett gäng sådana.

 

Mao finns det konverteringsboxar till moderata priser plus att jag behöver

en kabel på 7-8 m. pga det står ett antal väggar i vägen.

 

Kan jag även skicka iväg mina Beatles - Videos i Mpg - format utan att gå igenom alla procedurer som bla beskrivits i Pc-För Alla? Har bara komposit utgång. Jag är rädd att jag inte kan svara på några frågor. (OK jag mår hyfsat)

 

Tackar Alla på förhand som orkat läsa detta och för eventuell hjälp.

 

Mvh

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var snäll och korsposta inte, ditt inlägg i DVD är borttaget.

Eforums regler:

4. Frågor du vill ställa eller ämnen du vill diskutera ställer du i ett (1) forum, det vill säga repetera inte samma inlägg i flera forum. Dessa så kallade korspostningar höjer oftast inte chansen att få svar utan verkar snarare som ett irritationsmoment. Korspostningar kommer helt sonika att tas bort från överflödiga forum.
//eforum.idg.se/Eforumintro.asp#Del8

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ber hemskt mycket om ursäkt för överträdelsen.

Jag hoppas Ni kan vara vänliga och plocka bort varningen,

så att någon vänlig själ eventuellt kan svara på mina frågor.

 

Mvh Pyrsson

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag förstår det rätt så är det en stationär dvd och jag är ganska säker på att du bara kan spela in som vanligt dvs koppla ljudkortet till dvd'n och spela in ljudet precis som du skulle ha gjort om du spelade in från tv, samma sak med video om du har en video-ut på grafikkortet. Mitt tips är att du köper en dvdbrännare till datorn istället för att lägga en mindre förmögenhet på kablar. Kostar bara en dryg femhundring och då kan du bränna allt du vill.

 

/Marcus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...