Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows 2000 med sin lilla leksaks DOS!


Jonas Eriksson

Rekommendera Poster

Jonas Eriksson

Jag är smått förb* på Windows 2000 och dens DOS "funktion"... Jag har försökt installera in Windows 98, men nejnej, den säger att man skall avsluta windows 2000 och starta om i DOS... Hur i h#vete skall det vara möjligt när Microsoft har gömt noga undan DOS? Om amn trycker på F8 när det startas så kan man ju välja "Safe mode with Command Promt", men nej knävelen! det öppnas i safe mode (med ett tomt skrivbord) med en liten ruta som då kallas till DOS promt! (Eller det snofsiga "Command Promt" som det kallas nuförtiden). Och om man fösöker starta win98 installationen där, så gissa vad, den säger exact samma som i "vanliga" Win2000!

 

Irriterande...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jonas Eriksson

Jag glömde att nämna detta lilla fel som min dator har:

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?entriesId=123095#123095

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

pst... du måste ha "ganska ny" dator för att det ska fungera... men det har du väl annars är det igen ide att köra windows 2000 :-(

 

 

------

MVH

/C

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*läste dit andra inlägg*

 

humm...med 64 mb RAM i burken kommer det att gå seeeegt, köp en 64 till så går det bätre !

 

 

------

MVH

/C

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jonas Eriksson

Alltså jag har haft Win98 & Win2000 tillsammans på samma dator förut, men pga. en hårddiskfel fick jag byta det och råkade då i misstag installera WIn2000 före Win98... Men inte tycker jag att den var något speciellt trög, fastän jag jobbar med program som Photoshop och Premiere och andra 3D & video program... Medan min gamla dator, som bara har 32 MB minne, känns rätt så trög...

 

PS. Dubbelt med minne (128 MB) skulle ju förstås vara trevlig att ha :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

humm.. skulle själv ALDRIG öppa PhotoShop på en dator med mindre mine än 128MB. ;)

 

------

MVH

/C

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...