Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datum loop


no1daag

Rekommendera Poster

Har ett bokningssystem där lagen ska kunna boka de olika planerna vi har men idagsläget så kan dom bara boka en tid åt gången så tanken är att dom ska kunna boka samma tid varje vecka from datum tom datum

 

Får inte min loop att fungera. Får den inte att öka med 7 dagar. Den skriver bara ut en massa datum av det datumet som jag skickar in med request.form("datum") Har testat att formatera datumet men det hjälper inte. Har session.LCID=1053 i filen. SQL satsen fungerar när jag inte kör med loopen.

 

datumet = [b]Request[/b].form([GRÅ]"datum"[/GRÅ])
[color="#0000ff"]Do[/color] Until datumet =>  [b]Request[/b].form([GRÅ]"slutdatum"[/GRÅ])  
  [b]Response[/b].write datumet  [color="#006400"]' bara test för att se om datumet ökar[/color]

[color="#006400"]' här finns en SQL sats dom lägger in informationen i en db[/color]
datumet = [color="#0000ff"]DateAdd[/color]([GRÅ]"d"[/GRÅ],7,datumet)
[color="#0000ff"]Loop[/color]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa att göra om datumen till riktiga datumvärden med CDate():

 

datumet = [b][color="#0000ff"]CDate[/color]([/b][b]Request[/b].form([GRÅ]"datum"[/GRÅ])[b])[/b]
[color="#0000ff"]Do[/color] Until [b][color="#0000ff"]CDate[/color]([/b]datumet[b])[/b] => [b][color="#0000ff"]CDate[/color]([/b][b]Request[/b].form([GRÅ]"slutdatum"[/GRÅ])[b])[/b]
  [b]Response[/b].write datumet [color="#006400"]' bara test för att se om datumet ökar[/color]

[color="#006400"]' här finns en SQL sats dom lägger in informationen i en db[/color]
datumet = [b][color="#0000ff"]CDate[/color]([/b][color="#0000ff"]DateAdd[/color]([GRÅ]"d"[/GRÅ],7,datumet)[b])[/b]
[color="#0000ff"]Loop[/color]

 

Det borde lösa saken.

 

/edgren

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...