Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nvidia-kort får skärmen att blinka till!


JR

Rekommendera Poster

Jag har just satt ihop en ny dator men en sak stör mig MYCKET.

Först datorkonfigurationen kanske:

 

# Asus A8N-SLI Mainboard S939 SLI, PCI-E

# AMD Athlon 64 3000+ 1.8 GHz BOXED

# TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack

# Gainward GeForce 6600GT 128MB PCI-E

# Hitachi Deskstar 7K250 250GB S-ATA

 

Nu till problemet.

När man högerklickar på "Nvidia-settings" nere i system tray så blinkar skärmen till (är svart i någon sekund). Samma fenomen uppkommer även då jag väljer ->egenskaper för bildskärm->inställningar->avancerat. Just vid knapptycket. Ytterligare ett tillfälle då det märks är då man högerklickar på en video-fil (inte mp3 eller andra jag upptäckt men just video-filer).

 

Det här problemet driver mig till vansinne!

 

Jag har installerat senaste drivrutinerna för grafikkortet. Började med dom som följde med skivan sedan laddade jag ner nya i förhoppning om att problemt skulle lösas.

 

Snälla! Kan NÅGON lösta det här vore jag ytterst tacksam.

 

/Johan Rittfeldt

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Värt att testa kan vara att avinstallera gamla drivrutiner innan du installerar nya. Det finns några program för detta. Se t.ex. denna tråd för länkar:

 

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=672623#672674

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska testa. Men sitter inte vid min dator nu. Kommer inte ha internetuppkoppling hemma på cirkus 3 veckor. Men får bränna ner programmet på skiva och pröva när jag kommer hem.

 

Hopppas innerligt att det kan vara lösningen. Har även en tråd på sweclockers om samma problem. Är tydligen fler med jag som lider av samma problem.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...