Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Inkompetenta Drönares Grupp


Chakotay

Rekommendera Poster

I en IDG-tidning står det bl.a.:

 

"...International Data Group, the worlds's leading information technology media, research and exposition company."

 

Det låter något det!

 

Men det intryck jag ofta får av IDG genom att uppleva hanteringen av eForum är tyvärr mycket dåligt. Ibland framstår det som om det sköttes av någon tioåring.

 

Det första jag upptäckte ikväll när jag surfade hit i Netscape 4.05 var att det tydligen inte gjorts ett skvatt åt det jag påpekade i inlägget "Login och error-terror".

 

 

Då började jag fundera om den konstiga texten i sökfunktionens hjälp, som jag påpekade för väldigt länge sedan, ändrats och försökte därför först leta rätt på det inlägget genom "Inställningar".

 

Klickade på länkarna i meningarna...

 

"Lista alla de inlägg du har gjort i forumet

Lista alla inlägg/trådar du bevakar i forumet"

 

...men det resulterade i helt vita skärmbilder bortsett från plus-eForum-ramen.

 

Lyckades inte heller finna inlägget med sökfunktionen i vars hjälp det ännu står:

 

"Skola mig

Hittar inlägg som innehåller antingen ordet asp

eller kurs, eller annan variant med stora och små

tecken (skola, SKOLA, Mig, mIG). eForum

rangordnar resultatet på följande sätt: inlägg

som innehåller båda orden, intill varandra och i

dokumentets början kommer först."

 

Men kanske förstår jag inte finessen, kanske är sökfunktionen intelligent så att den verkligen finner inlägg med texten "som innehåller antingen ordet asp eller kurs, eller annan variant med stora och små tecken", fastän man skriver in "Skola mig".

 

Nånstans i mitt snurrande (hä, hä, hä "snurra" - det gick s-e-g-t som s-i-r-a-p) på IDG-sidorna kom det upp:

 

"JavaScript Error: //eforum.idg.se/threads.asp, line 27:

 

top.topmain.document.frmTop.forumid has no properties."

 

Hur kommer det sig att IDG eForum framstår som en tioårings första, risiga site fastän ett multinationellt företag ligger bakom... alltmedan människorna bakom http://cgi.webforum.nu har ett klart bättre användarbemötande, förstår svenska och oftast mycket snabbt avhjälper påpekade småbrister och/eller omgående förverkligar förbättringar enligt användarnas förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chakotay.

Jag vill inte gå in i polemik med dig ytterligare en gång utan bara med det här svaret meddela att ditt klagomål är noterat och vi kommer att göra vårt bästa för att korrigera felaktigheterna du nämner.

 

När det gäller den pedagogiska formuleringen av hjälptexterna till sökfunktionen ska vi gå igenom dem och anpassa dem så att alla användare kan förstå, använda och få mest ut av sökfunktionen.

/Mvh Mats Hultgren, idg.se

 

--------------------------------------------------

Epost: mats.hultgren@idg.se

Besök vår hemsida: http://www.idg.se

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...