Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

LCD från bärbar till stationär?


Mic

Rekommendera Poster

Hej!

 

Har en uttjänt Dell-bärbar med en 15" 1600x1200 LCD. Skärmen funkar perfekt så min fråga är om man kan montera av den och på nåt sätt fixa till en DVI-anslutning så den kan köras mot en stationär dator?

 

Det blir väl lite trix men det måste ju gå, nån med erfarenhet av detta?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle man göra det? Skärmen och datordelen hör ju liksom rätt intimt ihop i en laptop, varför krångla till konstruktionen ännu mer genom att gå omvägen via DVI när man inte behöver det?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar att det vore ju rätt fräckt att kunna ansluta en extern källa till skärmen via DVI. Då skulle man kunna använda skärmen långt efter datorns livstid.

 

Rätt fräckt vore det också om man kunde använda både tangentbord och skärm på den bärbara men köra dem mot en stationär. Utrymmesbesparande om man t.ex. har en server i garderoben...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmmm, de flesta (?) verkar vilja göra tvärtom - INTE vilja använda laptopens tangentbord och INTE vilja använda laptopens skärm utan skaffar istället kopplingslist och "riktig" skärm/tangentbord/mus att ha "vid skrivbordet".

 

Att använda laptopens tangentbord och skärm som "dum" terminal mot en annan dator, hmmm.... Pja, alla har vi olika smak ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp! Tycker det är så synd att skrota så bra skärmar. 1600x1200 får man ju dessutom köpa en 21" TFT för att få, svindyrt...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*tänker*

 

Hmmm, jag har ju en sån skärm jag också! Du kanske har en poäng där ändå... :)

 

Kanske om man kunde köpa laptop utan skärm och flytta med sig den man har kvar sen förut?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...