Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

AMD64 CPU, grafikkort med 128MB och 7200rpm hårddisk?


basun

Rekommendera Poster

Finns det i bärbar form?

 

Jag letar efter en bärbar dator att ersätta min stationära med. Vad jag än köper nu blir det iochförsig bättre än den gamla datorn, men tanken är att jag ska vara framtidssäkrad åtminstone en lite tid.

 

Därför vill jag ha en bärbar med 64-bitars CPU och ett grafikkort med minst 128MB minne så att den kan klara WINXP 64 när det kommer (och så att man kan spela lite ...). Jag vill dessutom ha en så snabb hårddisk som möjligt då jag stundtals arbetar med ganska stora videoprojekt, som kräver mycket av hårddisken. Med "bärbar" menar jag bärbar med modifikation. Flyttbar räcker absolut. Batteritiden är heller inte så viktig då jag aldrig jobbar på resande fot. Jag vill bara kunna flytta den i hemmet och kanske till jobbet ibland.

 

Med dessa krav har jag letat runt men det verkar alltid finnas något man måste kompromissa med. AMD64-bitars cpu med bra grafikkort, men med 4200rpm hårddisk. 7200rpm hårddisk, bra grafikkort, men fel CPU. 64- bitars CPU, ... osv.

 

Finns det möjligen nån som identifierar sig med mina krav och rent av har sett eller har en bärbar som uppfyller dem, eller ska jag bara krypa till korset och köpa mig en stor stationär igen?

 

mvh

/m

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det sitter en 4200rpm hårddisk i Acer Ferrari-datorn.

Jag var ute efter 7200. Det går visserligen att byta ut, men då blir det ju ganska meningslöst. Dels betala extra pengar för att det står Ferarri på den och sen byta ut hårddisken för ännu lite mera pengar.

 

Tack för svaret dock.

 

/m

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ute efter något liknande men har funderat på att eventuellt köra på Centrino eftersom det ger en mycket lättare dator med bättre batteritid - jag är å andra sidan ute efter att ibland kunna använda datorn på resande fot.

 

Den jag funderar på just nu är JME:s Companion (http://www.jmedata.se). Den kommer endast med Centrino men man kan välja 7200rpm disk och de ligger bra i pris tycker jag.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...