Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Låååååångsam dator!!!!


VIM

Rekommendera Poster

Hej, jag har en Compaq Presario 6520 256 MB RAM 80 GB som inte har gjort annat än krånglat sedan jag köpte den och bytte den mot en likadan för 18 månader sedan. Vid start och avstängning väsnas den ordentligt, varför vet jag ej.

Nu har jag kollat med Norton Internet Security 2004 och det visar att datorn är helt ren även från Spyware.

Datorn behöver 4-5 minuter på sig att starta och nå fram till skrivbordet och 2-3 minuter för att få upp 5-6 ikoner och ännu längre tid för att öppna programmen.

jag har letat i "Knowledge Base" men finner ingen hjälp.

 

"Loggboken-system" visar massor av fel på "Service ontrol manager" och "Loggboken Program" visar flera fel på "Application Hang" och "Appliocation Error".

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har antagligen för lite minne som gör att allting går så segt. Win xp tillsammans med Norton tar nästan all minne som finns på din dator.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag kollat med Norton Internet Security 2004 och det visar att datorn är helt ren även från Spyware.

Eftersom Norton inte är särskilt bra på att hitta spionprogram så är ovanstående en omöjlighet. För att hitta de flesta spionprogram så får man allt ha några antispionprogram installerade enligt inlägg i din tidigare tråd:

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=672230

 

Om det ska gå att få fram något från informationen i Loggboken så måste man ha Source (källa) och Event ID (händelseid), då kan man söka efter information på internet.

 

Var snäll och starta inte upp nya trådar om samma problem med 1-2 veckors mellanrum, tillför ny information i dem i stället så att den som ska svara får reda på hela historien.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Cecilia, jag - 58 årig förtidspensionerad f.d. lärare och fastighets-mäklare - trodde, tydligen i min enfald, att detta forum var till för bl.a ovana datoranvändare vilka inte alltid behärskade alla datoruttryck och vilka tillika behövde hjälp med frågor vilka för rutinerade datoranvändare kan ses som nonsens.

Inte endast Ariadne hade problem med trådar utan även jag - mig själv ovetande - tycks ha samma problem med dessa.

Rådet att ej skapa nya sådana - trådar - ska jag gärna efterfölja om jag bara visste vad en "tråd" inom datorspråket är och hur man gör dem och naturligtvis ej använder/öppnar dem.

Norton Internet Security 2004 har - helt riktigt - inte "frikallat" datorn från spywares utan detta har skett med ett freewareprogram som heter Spy Doctor.

Hela historien skulle gärna berättas OM jag kom ihåg alla konstigheter som händer. Tydligen är jag i samma situation som eleverna vilka ej förstod vad ett deponens var för något. Emellertid, med uppmuntran och hjälp lärde även dessa sin läxa till slut.

Jag lovar att försöka - för att inte starta fler trådar - i fortsättningen vända mig till andra informationsfora.

MVH

Johnny Månsson

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är ovana datoranvändare välkomna hit, men tyvärr är det en omöjlighet för oss som svarar att veta vilken kunskapsnivå folk befinner sig på om de inte talar om det. Så jag är väldigt ledsen om jag har gjort dig ledsen och jag hoppas att du kan känna dig välkommen här i alla fall.

 

För att vi ska kunna ge så bra svar som möjligt är det bra om all information som finns är samlad på ett ställe (dvs i en tråd).

En tråd är en fråga + alla svar till denna fråga

En ny tråd skapas när man trycker på:

Skriv nytt inlägg

 

Ett svar blir det när man trycker på Besvara i underkanten av ett inlägg (=fråga eller svar).

 

Om du när du inte förstår något frågar tillbaks genom att trycka på Besvara så ställer folk gärna upp och förklarar mera och försöker uppmuntra och ge hjälp. Men om du inte frågar så kan vi inte veta att du inte förstår.

 

Jag ber om ursäkt än en gång.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...