Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Återkommande mail


milodon

Rekommendera Poster

Hej

Jag får tillbaka e-post som jag inte skickat? det kommer från Mail Delivery service. Det är alltid med en bifogad fil som heter ATT00008.dat (de 2 sista siffrorna kan vara olika) Jag har inte skickat några av dessa mailadresser som finns i breven. Vad är detta? Virus i datorn?

 

Mailen jag får tillbalka ser ut så här.

--------------------------------------------------------------------------------

- These recipients of your message have been processed by the mail server:

u86412531@m1.864.telia.com; Failed; 5.2.2 (mailbox full)

 

Remote MTA pne-ms3.vip.skanova.net: SMTP diagnostic: 552 RCPT TO:<u86412531@pne.telia.com> Mailbox disk quota exceeded

--------------------------------------------------------------------------------

Return-Path: <855holmberg@telia.com>

Received: from smtp1-1-sn2.hy.skanova.net (81.228.8.175) by pne-smtpin3-sn2.hy.skanova.net (7.1.026.6)

id 41E31EF100ABB692 for u86412531@pne.telia.com; Sun, 6 Feb 2005 20:27:19 +0100

Received: by smtp1-1-sn2.hy.skanova.net (Postfix, from userid 503)

id 4A8CF38471; Sun, 6 Feb 2005 20:27:19 +0100 (CET)

X-Original-Recipient: ms.sahlin@telia.com

Received: from telia.com (h209n2fls32o264.telia.com [217.208.183.209])

by smtp1-1-sn2.hy.skanova.net (Postfix) with ESMTP id 2844F3803D

for <ms.sahlin@telia.com>; Sun, 6 Feb 2005 20:27:16 +0100 (CET)

From: 855holmberg@telia.com

To: ms.sahlin@telia.com

Subject: Mail Delivery (failure ms.sahlin@telia.com)

Date: Sun, 6 Feb 2005 20:26:34 +0100

MIME-Version: 1.0

Content-Type: multipart/related;

type="multipart/alternative";

boundary="----=_NextPart_000_001B_01C0CA80.6B015D10"

X-Priority: 3

X-MSMail-Priority: Normal

Message-Id: <20050206192716.2844F3803D@smtp1-1-sn2.hy.skanova.net>

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jmull skrev:

Det står ju vad som är fel;

Mailbox disk quota exceeded

Det var väl inte det som var problemet? Problemet var väl att milodon inte skickat något mail till dessa mottagare (vars mailbox är full).

Det kan ju vara som så att någon skickat mail till dessa men angivit milodos e-post-adress som avsändare.

Låter som lite spam/virus-varning.

Jag är ingen hejjare på det där, men jag hade kontaktat Telias support för att få mer hjälp.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är detta? Virus i datorn?

 

Nä, det är snarare ett scenario liknande detta:

 

u86412531@pne.telia.com får spam som använt sig av din adress som avsändare. u86412531@pne.telia.com är kanske bortrest och har en full inkorg och mailat studsas tillbaka av mailservern till den adress som stod som avsändare, nämligen din.

 

 

 

[inlägget ändrat 2005-02-07 13:35:42 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ringt Telia. De säger att det är ett virus eller spywere så då blir det till att städa datorn =( Hur gör man när inte antivirus finner något?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säger de att det är virus ELLER spyware låter det mest som de sitter och gissar. Personligen tycker jag att min förklaring är troligare. Men kör för all del även ett anti-spywareprogram, AdAware eller Spybot S&D (båda hittar du enkelt på google)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag skulle vända mig till supporten för antivirusprogrammet om jag inte kunde fixa det själv. Finns det någon sida där man kan genomsöka datorn efter spywere utan att installera programmet?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag skulle vända mig till supporten för antivirusprogrammet om jag inte kunde fixa det själv

 

Var det var Telia sa? Snacka om att bolla bort ansvaret när kunderna ber om hjälp.

 

Finns det någon sida där man kan genomsöka datorn efter spywere utan att installera programmet?

 

Det finns onlinetjänster som gör det (känner inte till någon bra), men varför vill du inte installera programmen? Det är den bästa garantin du kan skaffa dig för att undvika liknande problem i framtiden (om just nu dessa problem verkligen var relaterade till spyware, vilket jag betvivlar)

 

Spybot: http://www.safer-networking.org/en/mirrors/index.html

AdAware: http://www.download.com/3000-2144-10045910.html?part=69274&subj=dlpage&tag=button

 

[inlägget ändrat 2005-02-07 15:04:23 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill inte installera fler såna program eftersom jag har panda antivirus som också tar bort ex. Adware/EliteBar som fanns på min dator =(

Men det skulle vara kul att köra något annat program det kanske finner mera "skit"

men jag tror i alla fall inte att det är orsaken till e-post problemet, läste lite på pandas hemsida om det, och där stod inget om att det programet ger sig på e-post program.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antivirusprogram, som Panda, är hyggligt bra på att hitta virus däremot är de inte särskilt bra på att hitta trojaner och andra spionprogram, då är det bättre med ett antispionprogram som Ad-aware och Spybot S&D.

 

Så det är att rekommendera att åtminstone komplettera ditt antivirusprogram med de två antispionprogrammen. Det finns ytterligare program som är väldigt bra komplettering om du är intresserad, men antispionprogram är i alla fall ett minimum.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu installerat Ad-aware och Spybot S&D och sökt igenom datorn så nu får vi se om det är slut med de återkommande mailen. Tack för hjälpen.

 

[inlägget ändrat 2005-02-08 13:08:05 av ¤Lena¤]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...