Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Knappen "Anmäl"


lizardKng

Rekommendera Poster

Jag håller nog på "Rapportera", helt enkelt för att det beskriver vad knappen gör medans "Moderator" är ett substantiv som dessutom inte nödvändigtvis är ett ord man kan räkna med att folk vet vad det betyder.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker nog att rapportera är bäst hittils.

Lägg till vettig baloon-tip vid mouseover och förklarade text om funktionen i popupen så blir det nog bra :-)

 

/Cluster

------------------------------------------------------

"Den som försummar att dricka ur erfarenhetens källa

kommer troligen att dö av törst i okunnighetens öken."

------> http://eforum.kicks-ass.net <------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägg till vettig baloon-tip vid mouseover och förklarade text om funktionen i popupen

 

Precis, oavsett namn på knappen så löser en tooltip alla oklarheter (förslagsvis en overLib-dito som används på Obesvarade trådar)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I popupen vore det väl bra med lite olika alternativ att pricka för, Olämpligt, korspostning, dubbelpostning, flytta tråd (något annat som är vanligt?)?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

något annat som är vanligt?

LOG!

 

/Cluster

------------------------------------------------------

"Den som försummar att dricka ur erfarenhetens källa

kommer troligen att dö av törst i okunnighetens öken."

------> http://eforum.kicks-ass.net <------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skulle kunna stå moderator med en symbol framför, ett kuvert/brev eller så. Då fattar väl alla att det handlar om att kontakta en moderator?

 

Och om man pratar om att det finns för många knappar så kan ju knappen Anv. Info tas bort eftersom den har samma funktion som att klicka på användarnamnet. Inte för att många knappar stör mig...

 

[inlägget ändrat 2005-02-10 13:30:34 av Vanjis]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att många knappar stör mig...

Nä, inte mig heller, tvärtom. Hellre en välfylld verktygslåda än att behöva slå i en spik med en skruvmejsel :)

 

Det skulle kunna stå moderator med en symbol framför, ett kuvert/brev eller så.

Eller en pilsymbol och Moderator till höger om denna. Att vissa inte skulle veta vad en moderator är, tja, då är det väl bara att förklara detta på sidan "Så fungerar Eforum", den skall man ju ändå läsa som ny medlem.

 

[inlägget ändrat 2005-02-10 13:38:25 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

den skall man ju ändå läsa som ny medlem.

... och det vet vi ju alla hur bra det fungerar :-)

 

Men det kanske är lösningen, man får inte skriva nåt på eforum förrän man har svarat rätt på frågan längst ner på berörd sida:

"Vad kallas en sån som hjälper till att hålla ordning i forumet?"

:)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

man får inte skriva nåt på eforum förrän man har svarat rätt på frågan längst ner på berörd sida:

Tja, varför inte. Det har jag sett på många forum som begär att användarna läser förhållningsreglerna.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, och på vissa forum får man inte fråga något som frågats förut, och så går en moderator in och låser tråden.

Eforum har väl en lite trevligare inställning och man tillåts diskutera det man vill.

 

Jag röstar också på förslaget

"Rapportera" - Med tootlip "Rapportera inlägget till moderator", och i poupen kan man ha lite olika val, som t.ex. fel forum, log-redigerning krävs, bryter mot regler m.m. som tidigare sagts.

 

--

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...