Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

DVD-spelare med DivX och textning


Svedor

Rekommendera Poster

Jag har gått runt på stan och sökt en DVD-spelare som klarar DivX och XviD med textning (subtitles). Jag tog med mig två CD-skivor med filmer i DivX resp. XviD med tillhörande filer för textning (.srt och .sub). Hittade noll och intet. Philips, Proson och Pioneer visade ingen text över huvud taget. Thomson klarade inte visa å, ä och ö. LG visade konsekvent inte första tecknet på nedre textningsraden. Osv...

 

Är det så illa? Finns det något märke som stödjer textade DivX-filmer? Så ovanligt krav kan jag inte ha.

 

Kiss har jag hört är bra, men jag har inte hittat någon återförsäljare där jag kan testa filmerna.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Filmerna jag testade var The Ring med .sub-text och Ju-on 1 med .srt-text. Men vill du prova så kan du välja en godtycklig DivX-film, ladda hem textning från P2P eller t.ex. http://subtitles.images.o2.cz/. Bränn både filmen och textningen på en CD och kör in i DVD-spelaren.

 

Hittar du inte text till dina filmer så kan du välja en godtycklig om du bara vill testa. Får du inte fram text i det program du brukar använda för att spela filmer på datorn så kan du prova hämta hem mplayer som klarar det mesta. Är du osäker på vad det är för codec på en film så kan du kolla det med t.ex. gspot.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har själv en Centrum Gemini 350, från Netonet. Billig spelare som klarar allt du önskade ovan, även subtitles. Rätt cool retrodesign på den med...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...