Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Web-Server problem!


staad

Rekommendera Poster

Är det någon som kan hjälpa mig?

 

Idag har jag Spray Adsl (modem Prestige 645MP-A1 och D-link DI-514)

och två datorer den ena skall gå som en web-server. Jag kör med iis w2000 sql2000.

 

När jag kopplar upp min server genom Spray Adsl så kan bara jag komma åt min sida. Ingen annan utifrån med annan operatör (har även testat med en kompis och han kommer Inte åt sidan. Om jag där i mot kopplar upp min server genom Glocalnet så funkar det klockrent att komma åt web-servern. Dock är inte det någon lösning då det är vanligt modem med minutkostnad. :(

 

Jag har även pratat med Spray och dom säger att port 80 står öppen.

Kan tillägga att problemet finns även utan D-link DI-514

 

 

 

[inlägget ändrat 2005-02-01 15:17:30 av staad]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det tror jag från min inloggningssida men den funkar inte. Testar jag denna så kommer jag till min inloggningsida 81.230.64.168. Kör jag ipconfig så kommer det upp en annan adress på min server 192.168.0.101 Kollar jag min surfdator så är det 192.168.0.100

 

[inlägget ändrat 2005-02-01 15:35:03 av staad]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen kommer någonsin att kunna surfa till dig på adressen 192.168.x.x

81.230.64.168 är en publik adress men det hjälper ju inte om servern står på en 192.168.x.x-adress.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör jag utan roater och försöker med den publika adressen så är problemet det samma (kommer ej åt sidan med annan operatör).

 

Varför funkar det med ex Glocalnet klockrent och inte med Spray?

 

Har du några konkreta tips hur man ska få det att funka..

 

 

[inlägget ändrat 2005-02-02 01:17:26 av staad]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag fått servern att funka men nu är problemet Roatern D-link DI-514.

När jag kopplar in denna så kommer jag inte längre åt web-servern.

Jag har provat att göra ändringar under advanced / Virtual Server där jag ställer in ip adressen, tcp, samt port 80 och klickar sedan på ok och då får jag felmeddelande " Port range conflict with DCS-2000" jag har även provat att ta bort den inställningen men felmeddelandet kvarstår.

Kan det vara något med modemet Zyxel Prestige 645MP-A1 eller är det något annat som krockar? Modemet är inställt på PPPoE Autodial

 

Någon som kan hjälpa till med tips angående detta?

 

kan tillägga att jag följt anvisningarna i manualen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...