Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vill installera mer RAM-minne, men vart?


Jicky

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag vill utöka RAM-minnet på min Fujitsu Siemens laptop, men jag hittar inte själva platsen där själva minnesmodulen skall placeras. Någon som kan instruera mig? Pleeeease!!

 

/Suze

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill utöka RAM-minnet på min Fujitsu Siemens laptop, men jag hittar inte själva platsen där själva minnesmodulen skall placeras. Någon som kan instruera mig? Pleeeease!!
Titta på fujitsu-simenes hemsida, det borde finnas instruktioner och manualer där. De flesta nyare laptops har minnet sittandes till v/h om touchpaden. Så proceduren brukar vara 1) ta bort tangentbordet 2) öppna en lucka till v/h om touchpaden. 3) byta minne.

 

Lycka till!

 

 

.dune.

----------------------------------------------

- "I find this a nice feature but it is not according to the documentation.

Or is it a BUG?"

- "Let´s call it an accidental feature. :-)"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom Fujitsu-Siemens jag har installerat minne på har en lucka på undersidan men en liten symbol som mer påminner om en korttaggad kam än om ett minne. Det är i alla fall en skruvad lucka.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och tack för svar!

 

Jag har hittat en lucka på undersidan där det redan installerade RAM-minnet finns (sitter också en fläktanordning där), men jag hittar ingenstans att fästa det nya minneskortet. Jag har en Fujitsu Siemens Amilo D-5500 och enligt manualen som följde med dator ska det gå att utöka minnet upp till 256 MB. Såvitt jag kan tyda instruktionerna bör det också vara under den luckan som själva innesexpansionsplatsen finns, men........!??

 

/Jicky

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...