Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte göra länkar till alla rubriker i samma dok.


baxi

Rekommendera Poster

Kan nå'n tipsa mig? Kör XP/offie2002. Har ett stort word dok som jag vill kunna nå rubrikerna i snabbt. Har markerat varje rubrik och valt 'Rubrik 3'. (även prövt andra alt) Men endast ett fåtal rubriker kan återfinnas i listan 'Plats i det här dokumentet'. Vad gör jag för fel?

Hoppas

/baxi

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte riktigt hur du menar, men i Word 2000 kan man få fram rubrikerna genom att under Visamenyn klicka på Dokumentöversikt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

bmhson! Tack för ditt svar. :thumbsup: Ja, det gäller ett worddok 2002.

Dokumentöversikt i visamenyn kände jag inte till men jags der att den motsvarar den 'översikt' som kan ses då jag försöker göra länken.

Jag skriver in ett stycke i mit dok och markerar styckets rubrik och väljer formatet 'Rubrik 2'. När jag sedan i dokumentets början skriver rubriken, markerar den och väljer 'Hyperlänk' får jag upp dialogrutan där jag kan välja 'Plats i det här dokumentet' Här återfinns alla rubriker som lyckats. En sådan kan markeras och OK, klart. Men 50% av alla rubriker jag försöker länka till finns inte med. /baxi

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ju alltså Word 2000, men..

 

Jag använder Rubrik 1, alltså samma fontstorlek, men understruken text för t ex min dagbok. När jag klickar på Visa Dokumentöversikt får jag automatiskt en spalt till vänster, med alla dagar. Sen är det bara att klicka på rätt dag och datum så hoppar dokumentet dit. Jag gör alltså inga särskilda länkar. Det sköter Word om. För att återgå till dokumentet får jag klicka en gång till på Visa/dok-översikt.

 

Har det blivit så krångligt i Word 2002??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har jämfört den lista jag får vid försök att gäara lämlar med den jag får fram gm att ta fram Dokumentöversikt. De är identiska. Problemet kvarstår: varför blir inte rubrikerna syliga i listorna?

Jag kan tillägga att vissa löpande texter under rubrikerna finns med i listan.

Ok, det kanske är fel på min dator eller på Word 2002!?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hej

 

Ser att det var ett tag sedan du ställde frågan här, men jag tänkte bara ge dig ett par små tipps.

 

Har du ställt in vilka nivåer som skall visas i dokumentöversikten?

Har du infogat några brytningar i dokumentet?

en brytning kan ställa till det för rubriken som kommer efter brytningen. I bland räcker det med att man flyttar brytningen en rad längre ned.

 

Hoppas det löser sig för dig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...