Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

hårddiskkrash


cesp

Rekommendera Poster

Jag gick in på en internetsida som direkt efter att den laddats hänger sig, brandväggen frågar om 4 eller 5 program ska få tillgång till internet (jag säger nej till alla) och virusprogrammet varnar att jag fått viruset Win32.Startpage.KF!Downloader. Viruset ska finnas i Temporary internet files och jag försöker därför tömma den mappen från Internet Explorers egenskapsinställningar. Datorn står och jobbar en liten stund eftersom det var ett tag sen jag tömde den mappen men det tar lite väl lång tid tycker jag och märker då att Start-Program mappen är tom och att alla ikoner på skrivbordet förutom Den här datorn och Internet explorer har försvunnit. Då stänger jag av datorn för att förhindra mer förödelse, men äventyrslysten som man är prövar jag att starta datorn igen men kommer inte längre än till WindowsXP loggan där den bara stannar och jobbar, den startar heller inte i felsäkert läge. Prövade sedan att sätta den som slave i en annan burk men får inte igång den datan heller med min disk i, den skyller på NTLDR. Finns det någon chans att återfå data från min disk och i så fall hur eller är det helt kört? Viruset som jag fick ska enligt F-secure, symantec m.fl vara i princip ofarligt så varför denna förödelse?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var kanske något mer än bara det där viruset. Var det 4-5 program som startade var det nog inte bara ett virus som kom ner.

 

Du kan ju se om du får något tips i de här trådarna:

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=656374

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=584191

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=637683

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...