VanDamage Posted May 24, 2000 Share Posted May 24, 2000 Hej, Jag har hittat ett billigt grafikkort; ATI 3D CHARGER 4MB EDO SDRAM PCI för 300 spänn, och det enda jag vill ha är att spel som kräver OpenGL och Direct3D ska FUNKA på min dator, jag vill alltså inte ha *toppgrafik*. MIn fråga är, stöder detta grafikkort OpenGL och Direct3D? Jag har försökt hitta på deras sajt men har inte hittat nåt. Och på sajten där jag ska köpa kortet ifrån visar inga beskrivningar (!) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ulf T Posted May 24, 2000 Share Posted May 24, 2000 Hej, Kortet stöder Direct3D, men det går lååååångsamt. Jag har testat Quake2 med det kortet. Det går knappt att spela eftersom monstren hinner döda en innan skärmen uppdateras. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Larsson Posted May 24, 2000 Share Posted May 24, 2000 Stödjer Quake2 Direct3D? /per Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ulf T Posted May 25, 2000 Share Posted May 25, 2000 Det är möjligt att jag har fel. Vad jag minns är att spelet kräver DirectX. Eftersom det är 3D-grafik i spelet trodde jag det var så att spelet kräver Direct3D. I vilket fall, det där grafikkortet orkar inte med Quake2 för att det ska vara spelbart. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HG1 Posted May 25, 2000 Share Posted May 25, 2000 Jag tror du kan hitta ett Matrox Millenium G200 ganska billigt (400-500 Kr). Ganska bra pris/prestanda... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Larsson Posted May 25, 2000 Share Posted May 25, 2000 Quake II använder DirectX till praktiskt taget allt (ljud, tangentbord, mus osv.) utom grafikmotorn, som de kör på OpenGL. Det kan förklara den låga hastigheten då du körde oaccelererat. /per Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.