Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

textning av språk på scantik dv900


tolander

Rekommendera Poster

Undrar om det är någon här som vet hur man får fram dem olika textningarna från brända dvd filmer på scantik dv900?

På vissa brända filmer så ändrar man textningen direkt på tv bilden, men på vissa så ska man ändra via fjärrkontrollen eller nått, men hittar inte hur, får fram dem olika språken, men det ändras inte. Kan nån hjälpa?

/Anna

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Korsposta inte! Det är vare sig tillåtet eller uppskattat och minskar dina chanser till svar på din fråga.

 

Ditt inlägg i Hemmabio har raderats.

/T

Moderator för Hemmabio

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åter har jag raderat ett inlägg i Hemmabio

Det räcker om du postar din fråga en gång!

 

4. Frågor du vill ställa eller ämnen du vill diskutera ställer du i ett (1) forum, det vill säga repetera inte samma inlägg i flera forum. Dessa så kallade korspostningar höjer oftast inte chansen att få svar utan verkar snarare som ett irritationsmoment. Korspostningar kommer helt sonika att tas bort från överflödiga forum.

 

rekommenderar dig att *bumpa* upp tråden om ingen svarat genom att svara på ditt egna inlägg. Kanske någon ser det och hjälper dig. Men märket du frågar efter kanske inte är så vanligt och kanske ingen här har någon erfarenhet av det? jag vet inte.

 

Så - någon som kan hjälpa frågeställaren med problemet med textningen?

 

/T

Moderator Hemmabio

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag hört så ska det finna en knapp på fjärrkontrollen som heter subtitle, men enligt pappa som ficka denna dvd:n så finns ingen sån knapp på denna. Stämmer detta?

Jag menar, man måste väl kunna ändra subs via fjärrkontrollen på alla dvd apparater eller?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det ska väl gå, men eftersom ingen här verkar kunna svara på din fråga får du kanske ta en titt i manualen....

 

 

:)

 

 

Men - finns problemet enbart på brända skivor eller är det även "riktiga" DVD-filmer som textningen bråkar på? Om bara brända kan man enkelt gissa att felet inte finns hos spelaren utan i det material som brännts ned.

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...