Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Howto upgrade your Hotmail account to 250MB


Jojja

Rekommendera Poster

Jag har sett detta flummat internet rätt länge, men nu idag så tänkte jag testa om det funkade.

Jag tog tog mitt konto (haft det sen ca 97..) och provade....Till min lilla glädje så blev det 25mb.....o sen så hadde det 250mb....:D så för mig så lyckades det...

 

http://www.dvhardware.net/article3833.html

 

 

/Johan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försvinner inte alla e-postmeddelanden när man "stängt" (avaktiverat) kontot?

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som har en förklaring till hur och varför det fungerar?

 

Jag skapade en ny e-postadress för att testa knepet på, och ja, det fungerade (iaf när jag provade). Ingen aning varför...

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tack för det tipset:-) Värt en poäng minst.

 

Ang. 25 > 250 meg så står det bl a så här från välkomstbrevet från Msn:

 

"You may notice that your storage meter for your e-mail inbox only says 25 MB instead of 250 MB. Please allow us at least 30 days for us to bump up your storage to the complete 250 MB.**** It is important to check your inbox regularly during this time."

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv har jag min ISP:s epostkonton för "normal" post, och mina två hotmailkonton för resor, "inte hemma" respektive skräppost.

 

Hotmail med mer än 2MB kostar väl pengar?

(Jag är en snål jävel som inte vill betala mer än vad som jag behöver. Klarat mig bra med gratishotmail än så länge..) Större filer överför man antingen genom "jobbmail", P2P, eller ICQ.

 

Iofs. hade det varit skoj med ett hotmailkonto man kunde föra över musik på. (musik förutom noter. mp3-filerna måste ju begränsas en del när maxgränsen är 2MB..)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

När man går in på hotmailsidan idag (iaf i min browser) så står det bl a så här på välkomsidan:

 

* What's new For Free Hotmail?

* MSN Hotmail Inbox Storage is now 250 MB and there is an increased attachment size of 10 MB!

 

Det är alltså gratis.

 

Ang. flera epostkonton så är det helt klart att det är vettigt att ha ett gäng beroende på ändamål.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Står också här på deras välkomstsida

 

"*250MB inbox available only in the 50 United States, District of Columbia, and Puerto Rico. Eligible Hotmail users will first receive 25MB at sign-up. Please allow at least 30 days for activation of your 250MB storage to verify your e-mail account and help prevent abuse. Microsoft Corporation reserves the right to provide 250MB inbox to free Hotmail accounts at its discretion."

 

Så nu kommer väl surt senare kanske:-/...

 

- Glädjedödaren;-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...