m a r c u s Posted January 8, 2005 Share Posted January 8, 2005 Har en mängd olika checkboxar som heter chk1, chk2, ... Hur gör jag för att komma åt deras värden i en for-loop? [color="#0000ff"]For[/color] i = 1 [color="#0000ff"]To[/color] 50 v = ([GRÅ]"chk"[/GRÅ] & i).Value [color="#0000ff"]Next[/color] Koden ovan fungerar naturligtvis inte, men visar hur jag vill komma åt värdet. Hur kan man göra?! [inlägget ändrat 2005-01-08 10:07:08 av m a r c u s] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Monshi Posted January 8, 2005 Share Posted January 8, 2005 Så här har jag gjort i et stycke VBA-kod i Excel, nu frågar du om Visual Basic men jag antar att det ser liknande ut: Me.Controls([GRÅ]"Checkbox_mg"[/GRÅ] & i) "Me" motsvarar det objekt där dina boxar finns. Det går givetvis även att köra en For Each-loop över alla objekt på sidan och sedan göra någon form av namn och/eller typ-koll. Hopps jag leder dig rätt! /T Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions. [inlägget ändrat 2005-01-08 10:39:06 av Monshi] Link to comment Share on other sites More sharing options...
m a r c u s Posted January 8, 2005 Author Share Posted January 8, 2005 Kanon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.