Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nytt grafikkort i scaleo C


LindaAndesson

Rekommendera Poster

LindaAndesson

Hejsan, jag har fått överta en Scaleo C av en vän.

Jag tänkte jag skulle försöka uppgradera denna lite, men jag förstår inte hur man ska kunna uppgradera den alls.

 

För det första är den väldigt trång, så ett svalt kort är väl ett måste kan jag anta, det får desutom inte vara för brett, för det är inte direkt gott om plats i denna lilla låda.

 

Nätaggregatet är bara på 220W, dom flesta kort verkar ju kräva mer än så? Men det lustiga är att dom flesta skriver att även processorn ska kräva mer än så (p4 3.0ghz) så jag vet inte alls om man ska lyssna på allt som sägs.

 

Just nu är det ett inbyggt grafikkort (radeon 9100 64mb) och det är inte speciellt bra, jag är inte ute efter nått överbra kort, men vill kunna spela lite iaf.

Finns det några kort jag kan tänkas kunna använda?

 

mvh

Linda

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan använda tex ett ATI X800 Pro eller XT kort om du vill.

 

Jag har haft en Shuttle "SB61G2" som endast hade ett nätagg på 200W och det hade inga som helst problem att leverera ström till en P4 på 2.8Ghz, ATI X800 Pro,Hitachi 250Gb hd och en CD/DVD combodrive.

 

By the way så förbrukar en P4 på 3Ghz ca 81.4W så det finns gott om kräm till övriga komponenter om ditt nätagg levererar 220W.

 

Ett X800 pro förbrukar ca 68W och ett XT ca 10W ytterligare. Nvidias 6800 serie med Ultra i topp förbrukar ca 110W.

 

Att grafikkortstillverkarna anger långt mycket högre krav på nätaggen till sina kort är ju för att många om inte dom flesta nätagg som sitter i alla chassien i original inte levererar det dom utgör sig för.

 

Bara för att det står 300W på ett nätagg så är det inte säkert att det klarar mer än 180W kontinuerligt.

 

Men nätaggregaten som sitter i dom små så kallade "barebones" datorerna är av riktigt hög kvalitet och klarar med råge att leverera angiven effekt under lång tid.

 

Mvh

 

 

Information om bästa priset!

http://buggy.no-ip.com/index.php

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LindaAndesson

Tack så mycket för det svaret Xplane:)

Känns lite lättare nu iallafall.

Då är det bara jaga nått kul kort:)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...