-Ekur- Posted January 5, 2005 Share Posted January 5, 2005 Jag skulle vilja hämta data från min databas (MySQL) till en flash applikation jag håller på med. Jag har tidigare använt html och php för att hämta data men jag vet inte hur det fungerar i flash. Någon som vet hur det fungerar eller vet något ställe på nätet där man kan läsa om det? Mvh Erik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christoph Posted January 5, 2005 Share Posted January 5, 2005 Hej, jag hittade detta, läste i all hast igenom det och kan tänka mig att det passar dig med php-bakgrund rätt bra: http://www.macromedia.com/devnet/mx/flash/articles/flash_xmlphp.html Hälsningar, Christoph Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flashguru.se //Mikael Posted February 8, 2005 Share Posted February 8, 2005 Postade detta under ett annat snöre. men det du söker finner du här. ________________________________________________ lägg ex under Logginknappen on(click){ myData = new LoadVars() myData.load("File.asp?User=" + this.user.text + "&PwId=" + this.Pw.text) myData.ref = this myData.onLoad = function(succes){ if(succes){ if (this["Status"] == "OK") { //Your Data // ex. this.ref["UserName"].text = this["UserName"] } else trace("Error loading data") } } //////////////////////// sen är det bara att konfa file.asp låta den hämta ut variabeln User med request.querystring och sen validera mot databasen Fanns det någon med dessa värden retunera status = ok och Username = rs("Username") från databasen (på så vis slipper du alla sidbyten osv osv) och för att retunera värdena kör du bara Response.write "Status=OK&Username=" & Din variabel Klockrent. Mvh // Mikael Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.