Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

WORD 2002


VIM

Rekommendera Poster

Hej, jag undrar vad som händer i min dator när jag använder Word 2002.

 

1) Texten ändrar när som helst både STIL och TEXTSTORLEK

 

2) Vid ny rad efter ENTER blir texten antingen FET, KURSIV eller understruken eller ALLA TRE på en gång.

 

3) Under det mesta som jag skriver ligger en grön, tunn våglinje.

 

4) Tabulatorn hoppar fram och tillbaka.

 

Tilläggas kan att jag kör Service Pack2 och har Norton Internet Security

påslaget och verksamt

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen

Har du följt alla råd du fick för ett tag sen, angående konstigheter i Word 2000? Antingen har du någon elak vän, som mixtrar med dina inställningar eller så är det kanske något sattyg i datorn trots allt.

 

1. För att få allt i samma stil (enligt normalmallen) kan man markera allt (Ctrl+A) och sen trycka på Ctrl+Mellanslag.

 

2. Verkar som om det hoppar till någon Rubriktyp? Vad står det i fältet längst till vänster på samma rad som du har teckensnitt o s v? Det brukar stå Normal där. Ändras det?

 

3. Den gröna våglinjen får du när stavningskontrollen är påslagen. Kolla under Verktyg/Stavning och sen knappen alternativ (så ser det ut i Word 2000 i alla fall).

 

4. Förstår jag inte hur du menar.

 

Jag tror inte att du ska skylla på varken SP 2 eller på Norton. Är det något som du har fått in i datorn är det nog annat än virus. Det finns mycket skrivet om sånt under Antivirus & Säkerhet. Kolla i forumöversikten i listen till vänster.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...