Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

2 bakgrunder ? Är det möjligt ?


Niss3

Rekommendera Poster

Hej !

 

Jag använder två skärmar till min dator - den ena har jag som "vanlig" och den andra är ett "ut ökat" skrivbord.

 

Kan man ha olika bakgrundsbild på de 2 ? För tillfället så delar de bakgrund och använder samma , men jag skulle vilja ha 2 olika om det nu är möjligt.

 

/Mvh Simon

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oskar Hansson

En genväg är att skapa en bild av de två som du vill ha som bakgrund. Använd något bildbehandlingsprogram.

 

/Oskar

__________________________________________________

 

Laozi - "Truthful words are not beautiful; beautiful words are not truthful"

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det funkar inte ? Jag måste förstå dig fel ? Bara för att jag har en bild med två i betyder inte det att den breder ut sig ? Den är anpassad och en kopia på den andra skärmen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oskar Hansson

Är inte säker på hur utökat skrivbord fungerar. Tanken var att om varje skärm är 1024x768 så skulle en bild på 2048x768 täcka båda skärmarna? Det vill säga att du sätter ihop två bakgrundsbilder till en.

 

Det går såklart inte om utökat skrivbord fungerar så att de har varsin kopia av EN bakgrundsbild.

 

/Oskar

__________________________________________________

 

Laozi - "Truthful words are not beautiful; beautiful words are not truthful"

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att det du säger fungerar skulle kunna fungera om man "förlänger" skrivbordet , utökar det - men jag har liksom ett "extra" skrivbord.

 

Jag tog ett screenshot med försöket på, och det blev precis som jag trodde - det ser helsjukt ut..

 

Bilden är ganska stor , ungefär 2400x1200 eller nått ?

 

Jag hoppas fortfarande på att du eller någon annan vet om det går att få två olika skrivbords underlägg (bakgrunder).

 

[bild bifogad 2004-12-30 01:42:32 av RR-Simon]

659094_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att få ordning på det där får du ta användning av ett litet hjälpprogram. Exakt vad det heter kommer jag inte ihåg för stunden bara...

http://www.realtimesoft.com/ultramon/ << hittade

Det är ett program för att utöka funktionerna vid dubbla skärmar - du kan t.ex. lägga din 2048-bakgrund över båda skärmarna så du får det som du vill. :thumbsup:

 

| Noisekiller |

Pengar betyder inte ett lyckligt liv men bekvämlighet i ett olyckligt.

 

[inlägget ändrat 2004-12-30 08:35:00 av NoiseKiller]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det klarar ju nView i drivrutinen av!

 

 

Öppna nView, eller se till att få upp GeForce fliken och leta.

Till slut hittar du nog en skärm som liknar den bild jag sänt med.

 

Lycka till!

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

[bild bifogad 2004-12-30 09:28:25 av Monshi]

659152_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så jätte Mycket Monshi !! (+1 poäng)

Funkade utmärkt - och för er som vill se så bifoga jag en bild !

 

/Mvh Simon

 

[bild bifogad 2004-12-30 18:44:10 av RR-Simon]

659369_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset, men det gick aldeles utmärkt att göra detta utan att använda 2048 bakgrund i Nvidia´s inställningar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för poängen.

 

Ett litet tips i all god mening - skärmdumpar - spara dem i png eller gif format. Om stora, reducera färgrymden till 256 färger. Om fortfarande stora, nyttja JPEG.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...