Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Inga pengar åter från PackardBell


Mel 22

Rekommendera Poster

:thumbsdown:

 

Är så irriterad!!!!

 

Den 3 november 2004 köpte jag glad i hågen en ny AC-adapter till min Laptop. Detta trots att jag hade tid kvar på min "försäkring" som jag tecknade vid köpet av dator för 1,5 år sedan. (dvs kan lämna in den och få den lagad för 195 kronor vilket var lägre än de x kronorna).

 

Adaptern kostade x antal kronor vilket jag fick betala (via kreditkort) där och då. Köpte adaptern istället för att lämna in den då jag sist jag lämnade in en dator inte fick någon åter på ca 8 veckor och de skulle buda den hem till mig ca 5 dagar senare (inkl helgen)... (tid är pengar typ)...

 

Då de dagarna plus några till gått ringde jag... Jo, ja den har nu kommit till Sverige från Frankrike så du får en avi om några dagar. Nu skulle jag plötsligen hämta ut den på posten...

 

Gick en vecka till eller så... Ingen avi...

 

Ringde, uppgav mitt bokningsnummer... "öh... är du ihopkopplad med N N eller så möjligen.... öh". Kontenta: DE har skickat min order till fel person. Jag gav upp och avbröt köpet och bestämde mig för att jag lämnar in datorn istället... Tjejen sa käckt att ja, men då betalar vi åter pengarna så har du dem snart...

 

HAHAHA.

 

Nej se pengarna kom inte på några veckor. Jag ringde. Nej se de kan itne betala åter förrän den personen de skickat adaptern fel till skickat tillbaka den så de kan skicka den till Frankrike... Sen kan jag få pengarna tillbaka... "hoppas det är okej" var slut klämmen på telefonsvararmeddelandet....

 

Faxade (de anger ingen mailadress) huvudkontoret i Norge några dagar senare - INGET SVAR.

 

Fått samma besked sen per telefon idag... Nu vet jag itne vad jag ska göra mer... Har haft kontakt med Konsumentvägledaren som bara säger att jag ska kräva pengarna tillbaka.... ARN tar inte ärendet då beloppet är under 1000 kronor...

 

Någon som har något tips förslag på vad jag ska göra... Inte massor av pengar, men en princip!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du bör skicka ett skriftligt kravbrev till stället där du "kpte" adaptern. Helst ett brev med motagningsbevis.

Detta är bra att ha om du behöver gå vidare.

 

---/samoht

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset, MEN jag har bekräftelsen från PackardBells webbutik på där jag fått ett bokningsnummer,står vilken adress samt namn jag angett etc SAMT vad jag har betalt för summa med pengar.

 

Problemet är ju att det är hos Packard Bell jag köpte den direkt... Och de har erkänt mitt "köp" och att de levererat den till fel person och adress... Det är sen kruxet kommer...

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men du bör i alla fall skriva ett kravbrev till dom.

Du har ett orderbekräftelse och ett kvitto men inga grejer. Alltså ska du ha pengar tillbaka eller grejen du har betalt för. Att dom skickt sakerna till fel adress behöver du inte bry dig om och snacket om att den som fått dom måste skicka tillbaka dom är bara nys.

 

Ett skriftligt krav måste dom svara på skriftligt.

 

Dessvärre tror jag inte att du har så mycket annat att välja på. Polisen kommer nog inte att ha så hög prioritet om du polisanmäler dom av samma skäl som ARN. Att stämma dom inför domstol blir väldigt dyrt.

 

Eftersom Packard Bell inte finns i Sverige så blir det nog svårt att få hjälp i Sverige överhuvudtaget.

 

Om du nu inte kan eller vill skriva ett brev till dom så ser jag bara tre alternativ:

 

1 - Glöm hela affären och känn dig blåst.

2 - Vänd dig till Sverker Olofsson (Plus på TV).

3 - Kolla om Hells Angels kan hjälpa dig.

 

---/samoht

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 10 months later...

:thumbsdown:

Fick slutligen tillbaka mina pengar från PackardBell efter att ha försökt få tag på dem via fax eller telefon. Fick koppla in konsumentvägledaren i Norge och 11 månader efter jag betalade för den icke levereade varan fick jag pengarna tillbaka. Ingen ursäkt, ingen kompensation....

 

BLÄÄÄÄ!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...