Nyllet Posted December 20, 2004 Share Posted December 20, 2004 Hej! Sitter här och tänker beställa ett nytt moderkort. Min undran är om jag kan använda mitt gamla geforce2 kort som kör i 4x AGP kan användas i ett moderkort som har en 8x AGP port? Jag antar att det är bakåtkompitabelt men jag vill vara säker :-) Jag blir bara lite tveksam eftersom att vissa av moderkorten specas med både 4 och 8x AGP men det som jag vill köpa specas bara med 8x AGP. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Eklinder Posted December 20, 2004 Share Posted December 20, 2004 Nyllet skrev: Hej! Sitter här och tänker beställa ett nytt moderkort. Min undran är om jag kan använda mitt gamla geforce2 kort som kör i 4x AGP kan användas i ett moderkort som har en 8x AGP port? Klart du kan. Inget som hindrar att du kör ditt gamla AGP-kort i det moderkortet. --- C:\Eforum\Stefan Eklinder>| Hårdvara. Samlingsbegrepp för alla datorrelaterade ting som du kan slå på eller slänga i golvet. - Yttermera, E-verything Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.