Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Exchange 2003 SP1 installation


RolfJ

Rekommendera Poster

Hej!

 

har en ny installation av SBS2003 som jag försöker uppdatera med alla SP:s och hotfix:ar. problemet är exchange 2003 SP1, jag har installerat exchange delen men hur gör man med AD delen? kör man setup.exe i ADC mappen så måste man kryssaför vilka komponenter som ska installeras. vilken ska man välja eller ska man kryssa båda?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ev har du missuppfattat en sak, kör du på en helt nyinstallerad SBS 2003 eller en uppgraderad med en Exchange 5.5?

Om du har en helt ren används inte ADC'n och behövs såvida inte eller patchas, att du skriver "ny installation" tyder på detta...

I fallet att du har en ADC så har den som du verkar ha sett ett eget setup i SP1, kör setup och välj sedan upgrade.

 

 

/Magnus Björk

MCSE, MCSA-Messaging

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör Win2003, exchange2003, ADC:n används. Detta är en ny server som jag installerat small Business Server 2003 på, jag har inte migrerat ännu. håller på med alla uppdateringar. Om jag kör setup.exe i ADC-mappen får man ju först bekräfta avtalet och sedan ska man välja vilka komponenter man vill installera ADC connector service eller ADC Connector Managment. jag vet inte ens vad som menas så det gör valet svårt... jag gillar inte att chansa...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ADC Service är själva tjänsten - den som gör jobbet.

ADC Management är administrationsprogramvaran - för att styra tjänsten.

Du behöver alltså båda.

 

Tanken med valet är att man ska kunna installera administrationsprogrammet på flera datorer (t.ex sin egen administrationskonsoll) utan att installera själva tjänsten.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för hjälpen!

(Jag har sök och läst alla sidor på microsoft.com om hur man ska installera SP1 men inte hittat en punkt för punkt guide)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...