Doplhy Posted December 4, 2004 Share Posted December 4, 2004 Hej Jag undrar hur man går tillvävga för att skapa en skrivbar sida där jag använder mig av data som finns i ett formulär (textboxar, labels etc...)i VB6. Jag är ute efter något liknande det som finns i VBA i Acess (rapporter), men vill kunna göra detta i ett fristående program. Tacksam för hjälp, Dolphy Link to comment Share on other sites More sharing options...
hobbelito Posted December 4, 2004 Share Posted December 4, 2004 Det finns en kontroll i Toolbox som skapar rapporter liknande i Access och den fungerar i princip likadant. Annars kan du ju skapa en helt egen funktion för utskrifter, se den här sidan för enkel introduktion till att skriva ut i VB-program, http://www.developerfusion.com/scripts/print.aspx?id=86 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doplhy Posted December 5, 2004 Author Share Posted December 5, 2004 Hej igen Vad heter den kontrollen? För övrigt så tackar jag för hjälpen med länken. Dolphy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.