Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorn startar inte.


Skaunepaugen

Rekommendera Poster

Hej.

Häromdan när jag satt vid datorn slocknade den bara, jag trodde det va säkringen i nätaggregatet som hade gått och visst hade den gjort det. Jag köpte ett nytt nätaggregat, pluggade i det och dator funkar fortfarande inte. Jag öppnar datorn för att se vad som händer när jag trycker på Power-knappen och CPU-fläkten snurrar ett varv sen utan att datorn startar... den är helt död mao. Vad kan det vara fel på? Moderkortet?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte alltför otroligt att ditt nätaggregat tagit med sig moderkortet i fallet. Samma sak hände förmodligen min kompis bl a. Allt beror på felets natur. I värsta fall (det som hände min kompis) kan ett nätagg under kort tid leverera högspänning rakt ut i moderkortet...med rätt så läskiga följder naturligtvis.

 

 

/Robban

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alright, då säger vi att det är moderkortet då. Men vad kan det vara som gjorde så att det blev sån högspänning? Jag satt och snackade med ett par polare, vips så dog datorn. Aja, får väl bli ett nytt moderkort då. :) Vad säger du/ni om detta: http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx?item=91108&path= ? Tack på förhand. :thumbsup:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Tråden flyttad till Processorer, moderkort & minnen

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder> moderator WindowsXP|

 

Vem är General Failure och varför läser han min hårddisk? - Steven Wright

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...