Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Angående upplösning?


Dukkha

Rekommendera Poster

 

Hej

 

Undrar över en sak. Jag kör just nu med 1024 * 768 med min monitor som upplösning. När jag tar högre, 1280 * 1024 så flimmrar det, det blir inte stabilt.. kan jag göra på något sätt för att kunna använda mig av den upplösningen, att det inte flimmrar? eller är det min monitor som inte klarar av det?

 

/mvh Dukkha

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Troligen klarar inte din skärm av högre upplösning med bra resultat. Just nu har du antagligen 75 hz eller högre i uppdateringsfrekvens. När du väljer 1280 * 1024 så sänks uppdateringsfrekvensen till ca: 60 hz, därav flimrandet.

 

Om du väljer högre upplösning kan du kolla hu många hz din monitor klarar av.

 

Starta 'Egenskaper för Bildskärm'. Välj Inställningar > Avancerat > Bildskärm. Under bildskärmsinställningar ser du om du kan välja högre uppdateringsfrekvens.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

 

hittade bara under 'kort' och 'uppdateringsintervall', där kan jag välja från 60Hz till 85Hz, eller 'optimal' (vilket jag kör på nu). är det där jag ser om monitorn klarar av olika hertz? annars hittar jag ingenstans om vad monitorn klarar..

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Under kort så hittar du de uppdateringsintervall som ditt grafikkort klarar av. Fick du med någon information om bildskärmen vid köpet?

Om du vet vilken skärm du har så brukar man kunna hitta information på internet, t ex genom att gå till tillverkarens webbsida.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...