Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Z1010


DIFference

Rekommendera Poster

Uppgraderade till R1H igår. Men fan, FORTFARANDE när 3G-täckningen går ner på 1-2 staplar (av 5) som den ofta gör i vissa varuhus mm (även i min lägenhet ibland) och typ ALLID i datasalen på universitetet så kan oftast folk inte ringa mig! Och när den väl slår över till GSM (vilket den tyvärr sällan gör då, så är GSM-täckningen mycket lägre än vad den är för polare mm som har GSM-telefoner på samma platser.)

 

Jag är helnöjd med telefonen och Telia om det inte vore för detta...

 

Har ni det så med? Vill veta om det ÄR så, eller om det är telefonen eller Telia 3G som suger...

 

fan....

 

//Micke

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Kanske det ligger i Telias 3G-nät, eller kan det vara själva SIM-kortet?

I vilket fall som helst lär det finnas en nyare firmware, R1K, men Sony Ericsson Update Service för Z1010 ligger nere just nu.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja vem vet.

 

Jag har R1K nu. Har en Dialect-butik med SE-service 200 m bort o det tar 15 min att uppgradera på plats :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev dina problem åtgärdade med den nya programvaran?

 

Jag har liknande problem med min Z1010. Jag tycker att jag allmänt har sämre teckning på 2G nätet med Z1010 än med min gamla Nokia 6150 Där jag bor har jag max teckning med min 6150. Med Z1010 ligger jag pendlar mellan 3-4 staplar av 5 möjliga på 2G nätet. 3G nätet har jag också dålig täckning 1-2 staplar av 5 möjliga. Men det är ju Telias fel att inte nätet är utbyggt. Och det lär ju dröja innan 3G nätet har samma täthet som 2G nätet.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ne det kan man inte, inte på annat sätt än att tjata på supporten eller eg skicka ett brev. För de på supporten vet itne sa det till mig de får inte veta det. Och de på service-verkstaden får inte heller veta det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Följande har jag kopierat från "Swedish Z1010 Thread"

 

Full Lista Av Ändringar från R1G007 ---> R1K010

---------------------------------------------

1. Batteri tiden har ökats

2. Text som ska vara i mitten är nu på vänster sida

3. Lampan sloknar medan sidorna laddas i wap

4. Om text går utt hela vägen på kanten av browsern, den hoppar inte till nästa rad som, tidigare.

5. Bilderna i viewern laddas snabbare, för att mobilen visar en svart skärm medan det laddas.

6. Mobilen laggar inte längre om man surfar och lyssnar på musik samtidigt.

7. Kameran är lite mer stabil, och man kan få bättre bilder.

 

För att upgradera till R1K måste man ha minst 410kb ledigt i mobilen!!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enklaste är kanske att gå till en service-verkstad. Själv väntar jag på att uppdateringstjänsten på SE ska komma igång någon gång, jag vet inte vad det sitter i.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var på en TRE-butik (jag har 3-abb). De sa att de var tvungna att skicka iväg telefonen. Sen gick jag till The Phone House, där jag köpte den, och de ville ha 225:- för att fixa det.

Har ni något bättre förslag?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pratade med SE's kundtjänst. Närmaste servicecenter finns 25 mil härifrån. Man kan skicka men då tar det 1-2 veckor att få det fixat...surt som fasen...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...