Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mediaplayer funkar inte...gråtfärdig


sallqvist

Rekommendera Poster

Windows mediaplayer funkar inte

 

får medelande att det är fel på codec när den försöker ladda ner dessa eller vad en nu hämtar ifrån. Kanske jagsom har gjort en dum grej dock, laddade hem vad som tycktes vara ett rackans bra paket ..."Alla codecs du behöver till Windows mediaplayer och inga andra" Yea right...har testat och avinstalera både skiten jag laddade ner och installera om mediaspelaren somt laddat ner den senaste (tror den hette 9) problemet är dock kvar. kan ej spela upp 80% av mina filmer, allt ljud funkar dock

[inlägget ändrat 2004-11-25 20:43:14 av sallqvist]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Tragiskt ju.

Får du några felmeddelande?

Vad står där?

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Vem är General Failure och varför läser han min hårddisk? - Steven Wright

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråden flyttad från Datorgrafik till Multimedia.

 

.Wey

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Moderator påpekar:

Korspostning raderad

 

Jag korrigerar:

ffdshow är inte ett codec-paket.

Mer korrekt är det ett directshow filter med stöd för många codecar, både ljud och bild och även textning.

 

Skillnaden mot ett codek-paket är paketen består av en stor mängd directshow filter som är bra på att avkoda olika kodningar eller andra delar av processen mellan en komprimerad film och det som visas på skärmen.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

 

[inlägget ändrat 2004-11-25 21:12:20 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok nu när jag ändå har dig på tråden. Hur funkar datorn när det gäller codec i mediaplayern? försöker den först hitta rätt codec internt och funkar ej detta så kopplar den upp sig ock försöker hämta det från nätet ? och varför funkar en del filmer bara i Divx och en del i mediaspelaren

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nice nu är förhållandet det omvända 80% fukar och 20% kass vilket Codec paket behöver man för att det mesta skall funka

sök och du skall finna

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med fullständigt varvör göra det krånligare än det ä r

Tack så mycket för hjälpen: Johan sällqvist

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Codec-paket ska man aldrig ladda hem. Sök reda på det som behövs. Men ffdshow klarar oftast det mesta. Inte alltid alla komponenter är aktiverade i ffdshow. Öppna konfiguration för ffdshow och aktivera de du tror på.

 

För lite mer hjälp kan du alltid ladda hem Gspot coh/eller programmet AViCodec. Båda är ganska duktiga på att berätta vad som saknas. Likaså är min favoritspelare Zoompleyr snäll och kan berätta vilka komponenter den saknar för att korrekt kunna spela upp filer.

 

Hos inmatrix finns även en media-setup guide.

http://www.inmatrix.com

 

Och ja, unegfär så funger WMP. Om den inte hittar en codec frågar den MS om de har någon som kan lösa problemet.

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...