Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

_vti_cnf


PlayerOne

Rekommendera Poster

Tjena, jag har installerat Frontpage 2000. Jag undrar vad alla _vti_cnf kataloger är för något som verkar innehålla en kopia av min webbaplikationer? Jag har försökt att ta bort dom men dom kommer tillbaka

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bengan Start

De skall du såklart inte ta bort om du vill använda FPs funktioner till att ladda upp och uppdatera hemsidan.

Filerna innehåller info som FP använder för att hålla koll på länkar och ändrade filer mm.

 

Men laddar du upp med vanlig FTP så kan du strunta i dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ladddar upp filerna manuellt. Går det inte att stänga av i FP så de katalogerna inte skapas över huvud taget?

Jag har inte hittat nån sån funktion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 years later...

Enda sättet jag har hittat för att få bort _vti_cnf (+ massa övriga foldrar som börjar på underscore som FP lägger till), är att slå av aplikationsläget för siten.

Detta gör du i MMCn för IIS-en där du högerklickar på din site (virtuell eller katalog) och väljer properties. Klicka på "ta bort" ("Remove") bredvid textrutan för aplikationsnamnet på fliken "virtual directory" (eller "home directory" om det är din default web site). Då försvinner foldrarna. Tyvärr innebär det också att siten inte längre betraktas som aplikation längre, vilket påverkar körning av sessioner etc. på servern.

Du kan i detta läge inte använda dig av FrontPage för att administrera och ladda upp material på siten.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...