Rambone Posted November 19, 2004 Share Posted November 19, 2004 Hej! Vad kan det bro på när den inte fungerar. Har testat att intallera om outlook men till ingen nytta. Den vill helt enkelt inte skicka ut några frånvaromeddelande. Tacksam för svar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
MattiaZ Posted November 19, 2004 Share Posted November 19, 2004 Hej, du måste aktivera den tjänsten i Exchange System Manager för att det skall fungera. Global Settings / Internet Message Formats / Properties på Default / Fliken Advanced / Kryssa för "Allow out of office responses" Men tänk på vad som händer om du skickar ett sådant frånvaromeddelande, till någon som har aktiverat samma tjänst... /Mattias ----> 99% rätt är 100% fel <---- [inlägget ändrat 2004-11-19 09:33:23 av MattiaZ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rambone Posted November 19, 2004 Author Share Posted November 19, 2004 Ska sägas att detta är i ett nätverk med flera användare och det funkar ju för alla andra... [inlägget ändrat 2004-11-19 10:40:54 av Rambone] Link to comment Share on other sites More sharing options...
MattiaZ Posted November 19, 2004 Share Posted November 19, 2004 Ok, det var ju ganska relevant information. som du vet så finns det ett flertal versioner av Outlook, å det e ganska relevant att vet vilken version just du använder, och om alla andra det fungerar för skulle råka använda en annan version än du... ;-) ----> 99% rätt är 100% fel <---- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rambone Posted November 19, 2004 Author Share Posted November 19, 2004 Versionen som alla använder är Outlook 2000. Och den användaren det inte fungerar för använder den också. Jag har testat att bara installera om Outlook men det hjälpte inte. /Jocke Link to comment Share on other sites More sharing options...
[Esc] Posted November 19, 2004 Share Posted November 19, 2004 Jag har testat att bara installera om Outlook men det hjälpte inte. Vilket är ganska lönlöst, eftersom "tjänsten" inte ligger i outlook, utan i Exchange. Annars så var du ju tvungen att ha din outlookklient igång även under din "frånvaro" Du får väl kolla med din "exchangeansvariga" på jobbet, om han kan aktivera funktionen Vad det gäller funktionen om "alla" har den på : Men tänk på vad som händer om du skickar ett sådant frånvaromeddelande, till någon som har aktiverat samma tjänst... ...som MattiaZ skrev om så är det ingen fara, eftersom den barar skickar en gång. Den "problematiken" är löst i modernare versioner. Se bifogad bild. -- [Esc] [bild bifogad 2004-11-19 14:11:52 av [Esc]] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.