Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Excel till Visio


steffo76

Rekommendera Poster

Jag sitter och jobbar i massor med Visio document. Vissa properties skulle jag vilja skicka till folk för att kompliteras. Och sedan importeras tillbaka i visio när de har svarat med sina upgifter.

 

Hur gör jag detta?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...
Sebbe.Wigmo

Har du löst detta?

Jag har ett liknande problem, gör nätverksritningar i visio och vill skriva ut properties, förslagsvis i excel

 

Mvh Sebastan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det har jag inte. Nu var det ju ett ganska bra tag sedan jag hade det problemet. Jag tror jag löste det genom att göra ett litet .NET grej på en websida som sedan de respektiva ansvariga fick gå in och ändra upgifter på...

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmh, Visio är för mig obekant med det är ju en del av Office så nog borde det gå att koppla ihop med Excel.

 

Kanske/troligen krävs det att man använder VBA, dvs programmerar lite, för att ordna det. Rekommendationen är enkel. Börja med att att öppna ett projekt i Visio och lek lite med koden där, se vad du kan göra, hur du kan nå uppgifter.

 

Sedan i Excel skapar man en bindning, hård eller mjuk, till Visio och får därmed tillgång till Visios VBA och kan då utföra (i teorin) allt som går att göra i Visio från Excel. Hård bindning - en referens i projektet till Visio. Mjuk bindning skapas under körning.

 

eller tvärtom., Visio öppnar ett Excel-objekt. google gav ett exempel:

http://www.design-drawing.com/visio/custprop2.htm

 

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...