Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ms Outlook


speedy1

Rekommendera Poster

Hej!

 

Det här är nog lätt för er... ;)

 

När jag i ett mail ska "Infoga fil", i Ms Outlook, klickar jag på gemet. Då öppnas, som standard, mappen "Mina dokument", sedan måste jag leta fram den mappen som innehåller den fil jag vill bifoga.

Jag vill istället att en egen mapp ska öppnas, alltså som standard.

Var/hur ändrar jag det?

 

Tack på förhand! :thumbsup:

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget jag är hemma på, men gissar att du behöver ändra sökvägen i Word eller Excel. Verktyg -> Alternativ -> Sökvägar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt enkelt är att bara göra en genväg till den mappen som du vill till och lägga den i Mina dokument. Då ser du den ju lätt där.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

 

Tack för tipsen, men någonstans ska man väl kunna välja in en annan mapp (det brukr stå "bläddra" när man kan välja annan mapp/sökväg) som sedan Outlook automatiskt öppnar när jag vill bifoga fil?!

 

Finns ingen flik som heter "Sökvägar", men du kanske menar på fliken "Allmänt", där det står "Standardkatalog"?

 

Fler tips? :)

 

Mvh

Speedy

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns ingen flik som heter "Sökvägar", men du kanske menar på fliken "Allmänt", där det står "Standardkatalog"?

I Excel är det så, men i Word finns fliken Sökvägar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Tack för hjälpen! :thumbsup:

Ändrade i Word. Där fanns, precis som du sa; fliken "Sökvägar". Nu kan jag välja in den mapp jag vill ska öppnas när jag bifogar fil, i Outlook.

 

Återkommer om jag har fler frågor...

 

 

Mvh

Speedy :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...