Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte redigera inlägg


fhe

Rekommendera Poster

MLM-tråden verkar ha knäckt någon gräns (nåja, en till. EForum går redan på knäna när den ska hantera den).

 

Jag får inte redigera inlägg som jag just skrivit, även om ingen svarat. Just nu gäller det: //eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesID=383952&sida=2#642876

 

Jag misstänker att logiken för att avgöra om någon svarat lägger av efter ett visst antal steg.

 

Rätt lågprio lixom, fast det vore ju kul om tråden kunde få något gott med sig. Den är rätt extrem och borde kunna användas för att göra rätt tuffa tester av funktion :-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Junesjö

Ja, Eforum klarar inte riktigt av så långa trådar som MLM-Tråden.

 

Jag har kollat på om man kan lösa trädstrukturen på ett annat sätt än det är idag.

 

Om någon har något bra tips på hur man hanterar detta på ett snyggt sätt i sql så är det bara att säga till.

//Erik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja långa trådar är nästintill omöjliga att följa. Varför Eforum skulle får problem med dem har jag svårt att förstå.

 

Men men, till saken.

 

För att göra det lättare för användare - inför en mer avancerad färgkodning av trädstrukturen. Mao fler nivåer/färger eller kanske kombination av färger.

Kanske även att "bryta" grenen när den blivit för djup - att automatiskt flytta den några steg åt höger, ivart fall representaionsmässigt. Fortfarande ska det finnas någon markering att inlägget är ett svar på ett visst tidigare inlägg.

 

Vad gäller SQL - vad är problemet? Är det något index som blir för stort eller? Nu kan jag inte SQL och kan därmed inte hjälpa dig. Men som vanligt - att specificera sin fråga hjälper de som vill hjälpa att hjälpa.

 

Eller, om det går att lösa på ett snyggt sätt automatiskt (eller för hand, det är inte så ofta det blir såhär långa trådar) är att bryta upp tråden i flera mindre fiktiva trådar. Låt Eforum motor se dem som enskilda trådar men presentera dem som en ihoplänkad tråd. Det finns då brytpunkter på lämpliga ställen och en länk till nästa avsnitt av tråden.

 

Jag spånar utan att veta det bakomliggande problemet.

 

 

Förresten - är det samma problem som jag rapporterade i denna buggrappport:

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=632592

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...