Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nero skriver DVD i bara 2 X


H.L.

Rekommendera Poster

Har en LiteOn som klarar 4.2x dvd+r.

 

Men jag har uppgraderat datorn också, från en 2 ghz pentium 533, till en 3 ghz pentium prescott 800. Och när jag skulle bränna, så går det nu bara i 2 x, med 8x-skivor.

 

Men så köpte jag annorlunda dvd-skivor mot tidigare: Förut köpte jag traxdata för 4x bränning, nu har jag köpt traxdata-skivor för 8x bränning (eftersom man inte säljer 4x-skivor längre). Och jag vet inte vad det beror på, om min LiteOn brännare inte kan bränna 4x med 8x-skivor? (nån som känner igen?)

 

Eller om det beror på att Prescott processorn är lite konstig? Jag har märkt flera saker sen efter uppgraderingen av processorn, och det är att vissa program (såsom SubRip), det klarar inte längre att köras om jag inte ställer om programmet till kompatibilitetsläge (och kör som ett windows98-program) - medans det gick utmärkt tidigare med 2 ghz-cpun. Likadant med några andra program (som msi-installer, det fick också köras i win98-läge, så att jag efter det kunde installera deamon-tools, då det kräver msi-installern. Och snacka om förvåning??).

 

Och det ska tilläggas att jag ominstallerat Windows Xp 2 gånger. Och har flaschat bios för moderkortet, utan skillnader.

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En det brännare känner av själv kvaliten på en skiva och anpassar hastigheten efter det. Kan vara det som är problemet.

====================================

AMD Athlon XP2500+ Barton 333MHz bus

Asus A7N8X Deluxe/GD

Sapphire Radeon 9700

2x256MB PC3200 DDR

Seagate 7200.7 SATA 120GB

Seagate Barracuda V 80GB

Thermaltake Volcano 11 Xaser Edition

LG GSA-4040B

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju vara det. 8x skivorna är ändå helt nya för min brännare. Kanske den känner av det på 'fel sätt'? Och jovisst, det ställer om sig från 4x till 2x efter jag sätter in skivan.

 

Tack för svaret.

 

 

[inlägget ändrat 2004-11-20 11:32:52 av H.L.]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...