Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ångra sig?


Gäst

Rekommendera Poster

Den är nog avsedd för julpysseltiderna. Vik 2 ark på mitten och kör igenom dom till ca 2/3 och backa sen tillbaka. Nu har du ett perfekt snitt för att fläkta hjärtan till julgranens pynt och annat.

 

För bästa effekt, använd glättat färgat papper.

 

:)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Både laglig och lustig.. uschdå.

 

Det är konstigt att jag får lov att göra reklam för denna dokumentförsörare utan protester. Bara för att jag gör mig lustig över artikelns beskrivning på sidan gör väl inte att det är mindre reklam? Tänk om jag äger aktier i NetONnet? Då kan ju värdet öka på dem då fler hittat just denna artikel och även hittat till NetOnNet och eventuellt ökar på deras försäljning. Men detta är ju inte "uppenbart".

 

Regel 5 i Eforums regler:

 

"5. Gör inte reklam. Visst får du skryta med dina kunskaper och briljera med dina djupsinnigheter men det är en helt annan sak än att uppenbart marknadsföra produkter och tjänster som du själv säljer. Företräder du dock en tjänst/produkt som en användare har efterfrågat så är det tillåtet att berätta om den."

 

Vilket innebär att om jag lindar in vad jag vill ha fram så kan jag göra reklam för vad som helst? Eller be en kompis att rent allmänt fråga om någonting som leder in på vad jag vill sälja. Bara om en annan läsare eller moderator "kommer på" vad det är frågan om så blir det stopp.

 

Det är så typiskt svenskt på något vis. Alla ska vara likadana, ingen ska sticka ut och ingen får absolut tjäna några extra pengar för det är fult. Men de som satt upp reglerna sätter upp en röd och blinkande reklambanner på förstra sidan, snacka om dubbelmoral...

 

 

Bosse

 

Eforums medlemmar i bild! "http://eforumare.just.nu"

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är så typiskt svenskt på något vis.

 

De flesta här på EForum är gissningsvis svenskar bosatta i Sverige. Vad hade du väntat dig, att reaktionen skulle bli typiskt Peruansk? Kinesisk? Sydafrikansk?

 

Med ditt resonemang skulle man ju aldrig någonsin kunna prata om något som eventuellt kan tänkas inbringa pengar för någon...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är så typiskt svenskt på något vis. Alla ska vara likadana, ingen ska sticka ut och ingen får absolut tjäna några extra pengar för det är fult. Men de som satt upp reglerna sätter upp en röd och blinkande reklambanner på förstra sidan

 

Det är väl inte alls typiskt svenskt, alla forum oavsett nationalitet som inte är skräp förbjuder reklam och att driften ska finansieras på nåt sätt är väl inte heller så märkligt. Sen tror jag att du som "etablerad" skribent på e-forum skulle kunna komma undan med att göra reklam en gång eller två....

 

/Marcus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte alls. Är det så att man gör reklam för något man personligen tjänar pengar på, som när Bosse igår gjorde reklam för en sajt som säljer hans egen skiva (med direktlänk till just den skivan) redigerade jag såklart bort den reklamen. Däremot är det inte så att jag fingranskar era eventuella aktieinnehav i Netonnet om man tipsar om en rolighet. Det finns också tveksamma fall, men normalt får de stå kvar. Det är alltså självklara regelöverträdelser som direkt raderas.

 

Cloudberry, moderator för Surftips

---

Lift up the receiver

I’ll make you a believer

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns också tveksamma fall, men normalt får de stå kvar. Det är alltså självklara regelöverträdelser som direkt raderas.

 

Bättre fria än att fälla då ja... det är ju bra. Men du kan fortfarande inte veta om det är min bror som tillverkat och tjänar pengar på dokumentförstöraren. :)

 

Bosse

 

Eforums medlemmar i bild! "http://eforumare.just.nu"

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men du kan fortfarande inte veta om det är min bror som tillverkat och tjänar pengar på dokumentförstöraren.

 

..nej, eftersom det inte är UPPENBART. Jag tycker reglerna är glasklara i detta avseende.

 

Ola

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad som är typiskt svenskt är ditt beteende. Att allting ska vara gratis. Utan reklamfinansieringen på eforum hade det här forumet kanske inte funnits alls. Att annonsering i inlägg inte tillåts säger sig självt. Varför skulle i så fall annonsörerna betala för en annons, om de istället kan spamma forumet med reklam? Ingen dubbelmoral alls.

 

Ola

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men du kan fortfarande inte veta om det är min bror som tillverkat och tjänar pengar på dokumentförstöraren.

 

Du glömde att ta med min ":)". Den gör inlägget lite mindre allvarligt liksom... :).

 

Vad som är typiskt svenskt är ditt beteende. Att allting ska vara gratis. Utan reklamfinansieringen på eforum hade det här forumet kanske inte funnits alls. Att annonsering i inlägg inte tillåts säger sig självt. Varför skulle i så fall annonsörerna betala för en annons, om de istället kan spamma forumet med reklam? Ingen dubbelmoral alls.

 

Vad jag ville få fram är att reklam är reklam bara när det uppfattas som uppenbart. Vad som sen anses som uppenbart är upp till moderatorerna att avgöra. Men som Cloudberry skrev så frias det hellre än att det fälls vilket är positivt. Min direkta länk var mer för att jävlas lite... för jag kan vara full i fan ibland när jag är på det humöret.

 

Att jag vill att allting ska vara gratis har du fått för dig av någon anledning, bara du vet hur. Och att det skulle vara ett svenskt fenomen tror jag inte. Det är mänskligt.

 

Att reklamen på Eforums första sida skulle betala eller på något vis hota Eforums existens om den inte vore där tror du väl inte ens du på?

 

Bosse

 

Eforums medlemmar i bild! "http://eforumare.just.nu"

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...