Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Neros förträfflighet... :o)


Cybre

Rekommendera Poster

Har en Compaq 5700T och har haft problem med att bara kunna använda CeQuadrats eget program som är speciellt gjort för Compaq men som bygger på WinOnCD.

 

Men med hjälp av Nero (www.ahead.de) kan jag nu välja vilket program jag ska använda m.h.a. en bootmeny. Detta är helt enkelt underbart, ville bara dela med mig till sorgsna Compaq-användare som vill bränna med andra program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menar du med boot-meny? Ska du välja redan vid uppstart av datorn? Hur gjorde du detta? Ska få en compaq 5900T personal-pc och den har en 8x4x32 brännare inkluderad som jag misstänker kommer "strula" på samma sätt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om du går in på sidan: http://www.ahead.de och letar upp download-sidan så kan du börja med att hämta Nero 5 demot. längre ner på sidan finns sen ett litet program som gör att du får trycka CTRL eller F8 under uppstart, då kan du välja vilket program du vill bränna med, antingen Nero, CeQuadrat eller Adaptec. Det verkar som att CeQuadrat låser brännaren så att du bara kan använda det att bränna med.

 

Neros lilla "boot-fix" går runt detta genom att avaktivera "låset".

 

På den här sidan finns även svenskt språkpaket med mera till Nero.

 

Hoppas att du får mycket nöje med din hembränning.

 

;oP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om man skulle at och rensa hela hårddisken och installera om alla program etc och installera Adaptec el Nero istället skulle det funka utan "boot-fixen" då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om du köper en Compaq får du nöja dig med Compaqs eget brännarprogg...om du inte använder mitt förslag.

 

Försöker man formattera datorn och installera själv hittas INGA av drivrutinerna förutom för de delar som du bytt ut i datorn.

 

Glöm att köra med en ren dator utan använd Compaqs Restore-skivor... har slitit av det mesta av mitt hår när jag försökte hitta brännaren i en ren Win -98 SE installation, GICK INTE !!!

 

LYCKA TILL !!! 8o)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...