Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vart kan man få tag på ett bra musik skaparprogram som man inte behöver kunna läsa noter för?


Henrik30000

Rekommendera Poster

Vart kan man få tag på ett bra musik skaparprogram som man inte behöver kunna läsa noter för?

 

jag hade tänkt mig (som jag har haft innan men tappat bort...) något där man väljer ett visst instrument för en viss färg och så kan man dra streck istället för en not, längden i sidleds på färg-fältet står för hur lång tid noten ska låta, och den vertikala positionen för fältet bestämmer vilken tonart det är... inte säker på om det var tonart det hette..

 

[bild bifogad 2004-11-05 17:52:11 av Henrik30000]

640439_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror lite på typen av musik du vill skapa...

 

För att nämna några som jag känner till - Cubase, Reason och FruityLoops.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mm.. har testat det.. men jag kan inte tillräckligt mycket om hur man läser noter på det sättet, plus att den saknar trummor m.m... men ett bra förslag :thumbsup:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Två olika:

 

1) Muzy som du får med g-r-a-t-i-s med tidningen Computer Music!

Dessutom är flera VST-pluggar och ljudredigerare med!!! Helt i klass med Logic, Cubase m.fl. Flera VST-pluggar finns en massa olika på nätet

 

2) Buzz. Går att köra t.o.m. på 486:a, men den är på en sådan "låg" nivå att den kräver en del jobb för att göra musik, men den är skoj!

http://www.buzzmachines.com

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipsen :thumbsup: Men jag har redan hittat ett annat, det som jag egentligen var ute efter (borde antagligen ha skrivit det här, sorry), midimaker var det....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...