Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Information om bildstorlek


Bodilla

Rekommendera Poster

Hej!

Jag skulle vilja kunna få fram information om storleken på en bild, t ex höjd och bredd i antal pixlar. I PHP finns det en funktion som heter GetImageSize() som löser detta. Finns det något liknande i ASP?

 

Tacksam för svar från någon som har mer koll än jag har!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag har skapat en asp-klass för det ändamålet, men du kan även så klart använda en active-x kontroll typ w3image. På nedanstående länk hittar du min klass:

 

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=485036#485058

 

 

Mvh

 

Jimmy

Programming is a competition between programmers and God. The programmer keeps trying to write idiot proof programs, God keeps creating greater idiots. Right now, God is WAY ahead.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Tack för ditt svar. Jag har inte kommit så långt i min ASP utveckling än och är inte så van vid att arbeta med klasser. Men för att prova om din kod fungerade kopierade jag koden från dina två filer Image_Info_Class.asp och Image_Info_Sample.asp och la i en mapp. I mappen la jag även en bild

bild.jpg
. När jag sen körde filen Image_Info_Sample.asp fick jag tyvärr ett felmeddelande:

 

Error Type:

Sun ONE ASP VBScript compilation (0x800A0408)

Unsupported character ';'

Image_Info_Class.asp, line 109, column 26

 

Just rad 109 i Image_Info_Class.asp är en tom rad och varken före eller efter hittar jag något felaktigt tecken som

;

. Så tyvärr kommer jag inte längre. Men tack för din hjälp i alla fall.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det vara så att du bara har kopierat koden rakt av. Isåfall får du tänka på att &-tecken i koden kan ersättas med &

Du får ändra tillbaka detta först.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm. Såg tyvärr inte att e-forum ersatt & tecken med &. Ersätt alla "&" med &-tecken så skall det funka.

 

/Jimmy

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:thumbsup:

Nu funkar det! Jag tänkte inte själv på att

&

-tecknen blivit fel. Stort tack för hjälpen till framför allt Jimmy, men även till Anjuna Moon. Jag lyckades inte ger er så många poäng som jag hade velat.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...