Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

VIKTIGT! Microsoft har förstört Windows Media Player 9 o 10!


hugo hegeland

Rekommendera Poster

hugo hegeland

I samband med SP2 till XP tog Microsoft bort flera viktiga funktioner (!) till WMP 9 och 10:

Numera kan du inte ha mer en en kompostör per låt. Om du t.ex. skriver "Lennon/McCartney" eller Lennon;McCartney", visar endast Media Player första delen, alltså "Lennon". Resten visas inte! :thumbsdown:

Och det finns fler fel. Numera kan man inte söka efter information om låtarna, för den funktionen har Microsoft lagt ut på entreprenad (till bl.a. Napster) och de hittar nästintill aldrig någon information om några som helst album. :thumbsdown:

Men vänta, det kommer mera! Om du t.ex. har lagt till kommentarer eller låttexter till dina låtar, kan du inte längre se dem (!). Den funktionen finns numera endast för låtar som du har köpt hos Microsofts samarbetspartneers. Observera att det inte rör sig om någon bugg. :thumbsdown:

Dessutom låter flera låtar SÄMRE (ljudkvalitetsmässigt) än innan. Microsoft har alltså, enligt min mening, förstört Media Player totalt! Varför alla dessa uppenbara försämringar?? Hjärnsläpp hos herr Gates?

Någon som vet hur man kan komma tillrätta med problemen (genom t.ex. registret)?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför amvända MediaPlayer?
Instämmer med föregående talare :)

 

 

.dune.

----------------------------------------------

- "I find this a nice feature but it is not according to the documentation.

Or is it a BUG?"

- "Let´s call it an accidental feature. :-)"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Itunes rockade rätt hårt ett tag. Har inte hört så mycket om det nuförtiden.

Ja, angående mediaspelare. :-)

 

Finns ju för Windows också...

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Vem är General Failure och varför läser han min hårddisk? - Steven Wright

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Hm.. jag funderar på att skriva ut alla saker som är dåligt med WMP, men jag är lite trött idag och nöjer mig med att säga att det är ett segt j*vla skitprogram.

 

www.videolan.org för filmer,

www.winamp.com (i KLASSISKT läge för musik, snabb)

 

Sen finns det massa andra musikuppspelare som säkert är bättre/smidigare än winamp, om nån har någon på lager så hojta till.

 

VLC media player är överlägset till filmer iaf, därom råder inga tvivel.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Om man nu inte har hittat en spelare som passar bättre så kan man väl bara ta och avinstallera SP2 helt, för vad finns det egentligen för positivt med SP2? (virus-program.. inte antivirus :P för det suger, det blockar all nödvändig javascript i IE och så segar det ju helt enkelt ner datorn också)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...