Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skriva ut flera små bilder på samma fotopapper


oscaria

Rekommendera Poster

Finns det något program där man kan skriva ut flera fotokopior på ett fotopapper. Man kanske vill få ut 4 st kopior på ett A-4 papper. Det jag söker är ett program där man kan markera hur många man vill ha utskrivet på samma fotopapper.

/oscaria

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Om du kör win.xp finns ett program. Öppna MINA BILDER sedan alternativen till vänster BILDAKTIVITETER klicka på SKRIV UT FOTON och

följ guiden. Kanske något sånt som du är ute efter.

Hälsn. Kurreb

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns nog många program som gör det, säkerligen shareware också. Dyrast är förstås Photoshop och dess funktion "Kontaktkarta" under Automatisera.

 

 

/Petra

If you see someone without a smile, give them yours.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Windows 2000. Jag har varit inne i Photoshop på automatisera/kontaktkarta men sen är det stopp. Hur gör jag när jag ska skriva ut flera små bilder. Programmet säger att bilden är för stor för pappret och det verkar bara vara en bild.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns faktiskt två funktioner, en att göra en kontaktkarta (med flera bilder från samma tagning, typ som att lägga upp ett gäng diabilder på rad).

 

Sen finns det något som heter Bildpaket som man kan använda också (finns även det under Automatisera) där du kan lägga upp 1 större bild och 4 mindre som ryms på en A4, eller såklart precis som du vill, då det går att göra egna layouter.

 

Tänk på att vissa skrivare inte skriver ut i kanterna och du därför behöver anpassa formatet på bilderna så mariginalerna inte sabbar utskriften. Jag har dessutom för mig att Photoshop, även svensk version, använder tum istället för cm, så kolla inställningarna så det är i cm när du gör inställningarna.

 

 

/Petra

If you see someone without a smile, give them yours.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...