Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Felmeddelande i Outlook


Daily

Rekommendera Poster

När jag skickar och tar emot så får jag upp följande fel:

 

Det gick inte att hämta 1 meddelanden från servern. Det här inträffar vanligtvis när anslutningen till servern kopplas från på grund av server- eller nätverksproblem.

Kontakta administratören om problemet kvarstår.

 

 

Hämtningsfel (Konto: John Doe, POP3-server: pop.tninet.se, Felnummer: 0x8007000e).

 

 

Det kommer hela tiden in meddelanden men det blir alltid detta felmeddelande ändå, är rätt trist att alltid få upp :-)

Någon som vet vad det kan vara?

 

Mvh Micke

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar vara en standard-felkod för överansträngda systemresurser. E_OUTOFMEMORY. Verkar beröra de flesta delarna av windows. Från clipart, fontcachen i outlook express till diverse serverapplikationer.

 

Det enda jag hittar som berör outlook och POP konton är det här:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;284425

Fast det låter ärligt talat inte så troligt (förutsätter att du försöker ladda ner en jvla massa meddelanden...). Skulle kunna vara sant om du har en jättekö som väntar, eller kanske om du lämnar du posten på servern?

 

Annars kan det säkert vara något felformaterat brev som ger outlook spel. Om det är så, så borde du kunna rensa undan brevet med hjälp av telnet eller något annat e-postprogram? Eforums hjälte, tv-kändis, kopieringsskyddhatare och egna lokförare :-) Thomas Tydal har ett bra litet program på sin hemsida:

http://www.tydal.nu/se/poputil/

 

Jag förutsätter att du har ett uppdaterat antivirusprogram. Felmeddelandet kan hu tyda på nästan vad som helst. Du kan väl testa att rensa din epost-kö och se vad som händer?

/M

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låg ett mail från i mars månad som inte gick att ladda ner .. det visade sig att de även hade webmail och därifrån kunde man radera det busenkelt :-)

 

Tack för hjälpen!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...