Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Byta avsändar epost?


MatteMattsson

Rekommendera Poster

MatteMattsson

Tjena.

Har ett problem med att få rätt avsändare i exchange.

Anta att AD heter test.local och att domän namnet som företaget äger är www.test.com, då vill jag ju givetvis att avsändar adressen ska vara namn@test.com då man skickar genom exchange servern och inte namn@test.local, vi använder oss av en pop3 conector för att ladda ner eposten från www.test.com´s epostserver ner i våran exchange server, och en smtp conector för att skyffla ut eposten till www.test.com´s SMTP.

Mvh

Mattias Mattsson

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använd Recipient Policys i Exchange System Manager för att skapa en policy som slår igenom på alal användare eller så går du in i ADUC och ändrar mailadress per användare...

 

----> 99% rätt är 100% fel <----

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MatteMattsson

Jo givet vis kan jag ändra det i AD´t men problemet då är att då fungerat inte inloggingen via Active Sync på handdatorn, alltså då man använder GPRS... Men ska testa det dära med policys men det borde väll inte göra någon skillnad gentimot att ändra användare för användare lr?

Mvh

Mattias Mattsson

 

[inlägget ändrat 2004-10-11 16:33:33 av MatteMattsson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är helt off på exchange.....så det är bara en tanke....om dina användare har både @test.com och @test.local.....och test.com som sin "primära" mail...då funkar det att logga in genom webmail, men om man då vill logga in på gprs, har ni då testat att använda "http://mail.test.com/owa" och "platt" login te.x "domän\användare" ? bara en fundering..

 

 

Äh, fattade nog inte frågan helt......sorry..

[inlägget ändrat 2004-10-11 22:25:39 av Allram]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MatteMattsson

Nja, alltså grejen är den att jag vill använda active synken på handdatorn, via grps alltså, och då fungerar det inte att logga in längre efter man bytt SMTP namnet, verkar ha någon ting med varandra att göra :/

Mvh

Mattias Mattsson

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...