Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Excel skriver ut fel på liggande hålat papper


€inri

Rekommendera Poster

Hej!

 

På en nyanskaffad Canon printer blir liggande excelutskrifterna felvända, dvs jag får hålen nertill.

Däremot vid utskrift på Epson laser och Samsung laser uppstår icke detta märkliga 'fel'.

Är det någon som kan tipsa om var man kan göra om en inställning

som medfört denna konstighet.

 

Talat med Canon support

i Brüssel som trodde det var något med MS programvaran.

Jag har en relativt väl uppdaterad version av Excel.

 

addendum:

 

Vid närmare kontroll visar sig exakt samma problem vid utskrift av en

pdf-fil från Internet. Därför torde problemet vara att hänföra till den nya skrivaren som är en Canon SmartBase MP370 (anskaffad för i första hand färgutskrifter, i andra hand för ren svart/vit kpiering)

Vad kan jag göra?

 

med eTT svarT TangenT-bord

 

[inlägget ändrat 2004-10-06 16:40:01 av €inri]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske ett dumt svar. Räcker det inte att vända pappret i skrivaren, eller får du hålen på fel sida när du skriver i stående format då?

 

Andersson

--

Faran är inte att datorerna börjar tänka som människor, utan att vi börjar tänka som de.

Sydne J. Harri

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen

min fråga bör nog flyttas över till

hårdvara, skrivare.

 

Kan någon snäll redaktör hjälpa till med detta?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Räcker det inte att vända pappret i skrivaren, eller får du hålen på fel sida när du skriver i stående format då?

 

Jag kan ju vända papperen hit och dit men det här problemet har jag inte haft förut, med andra skrivare.

Som du är inne på så om jag vänder på pappersbunten så blir det rätt liggande men fel vid det upprätta A4 och det senare är ju det vanligaste, kanske 80-90% av alla utskriftsjobb.

Jag köpte och installerade den här multifunktionsskrivaren i går och vill

gärna få den till att fungera lika bra som övriga (Samsung och Epson)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv tycker jag väldigt illa om hålade papper. Framför allt så kommer ju hålen ofta i vägen då man inte vill ha några hål alls. Vill jag sätta in papper i en pärm använder jag ett hålslag.

 

--

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjort

 

/T

Moderator för Officeprogram

 

(fast om "felet" visar sig vara i Excel så får vi väl flytta tillbaka tråden :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du vänt papperet som någon upplyste om, sedan bör du undvika att ladda den med hålat papper då detta ofta ställer till det.

 

 

#Seppo

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du vänt papperet

 

Vill tacka för alla svar jag fått.

 

Det egendomliga i problemet är att en laserskrivare Samsung samt en laserskrivare Epson aldrig haft det den här konstigheten.

Den nyinskaffade färgskrivaren Canon har jag provisoriskt laddat med ohålat papper.

Ska nog kontakta Canon igen - jag när en misstanke om att trots alla bemödanden så är det fel drivrutin som installerats för Canon, som är USB-ansluten. T.ex. i kontrollpanelen avd skrivare ser allt rätt ut; jag har de tre inkopplade skrivarna med och det står 'klar'. Men när jag ska skriva ut en vacker färgsida från Internet så erbjuds inte Canon som ett alternativ, endast de båda laserskrivarna kan då jag välja mellan.

(ett annat problem som dök upp var att porten USB 2.0 inte gick att använda vid försök. Däremot fungerar det med 'gamla' USB. Om detta sa Canon att det var ett fall för Microsoft inte för Canon)

 

med eTT svarT TangenT-bord

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

Glädjande och glad vill jag meddela att alla problem jag haft med nyanskaffad färgskrivare nu är ur världen.

Detta med hjälp av Canon Kundservice (Brüssel) samt ett antal avinstallationer, ominstallationer, omtagna nedladdningar och nyinstallationer. Mest spektakulärt var att jag hade att avinstallera fjorton USB-portar. Datorn hängde sig därvid och jag trodde jag var helt rökt.

Emellertid, det kanske var det som gjorde susen.

 

Nu kan jag använda hålat papper i samtliga skrivare och jag är utomordentligt nöjd och belåten. Att vända på papper (det finns 8 olika lägen på ett A4-papper) har aldrig varit min melodi och nu har jag hålen till vänster vid upprätt och alla programs utskrifter fungerar optimalt.

 

(f.ö. vem vill köpa mitt gamla hålslag?)

 

 

med eTT svarT TangenT-bord

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...