Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Långsam överföring med USB till Z1010


Anders Mejner

Rekommendera Poster

Anders Mejner

Hej,

 

jag köpte idag en Z1010. Har kopplat ihop den med min laptop (som inte har blåtand) med USB-kabeln och det går sjuuukt långsamt när jag för över filer. Är det så eller kan jag fixa nått?

 

Om det är så vad bör jag satsa på? Kan blåtand vara snabbare? Isf är det ju lätt att köpa ett pc card med blåtand stöd. Jag har inte hittat några pc card med stöd för memory stick och det känns jobbigt att släpa runt på en usb memory stick-läsare (eftersom den bara stödjer 128MB måste man ju tanka över från laptopen ganske ofta).

 

Eller var luren helt enkelt ett ganska kasst köp...? ;-) Billig dock med 3:s nya erbjudande.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går långsamt. Tyvärr. Liten gissning, men grovt räknat 1 min per Mb. Det går inte snabbare med blåtand. Det är väl telefonen som inte kan ta emot snabbare. Men ska det gå fortare får det nog bli en minneskortläsare?

 

Mvh

Yeppe - Med en Z1010

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Mejner

Konstigt att det går långtsamt. Det borde inte behöva vara så mycket imellan usb-kabeln och Memory Sticken tycker man.

 

Det tar längre tid än 1min/MB för mig, mycket. En MP3:a på fem meg tog säkert en kvart.

 

Får hoppas att det finns pc card med stöd för memeory stick då.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Hej,

jag får inte min Z1010 att "snacka med" min dator (win xp), helt hopplöst, har installerat ALLA program på cd-skivan flera gånger, men ingenting händer.

Prövade att - via minneskortläsare - installera sju mp3:or på mitt Duo Stick-kort, satte i det i telefonen, men mediaspelaren hittar inte låtarna. Varför?

Kan man "utforska" duo stick-kortet via telefonen?

 

har Vodafones 3G-abbonemang,

och är i övrigt mycket nöjd med telefonen.

(främst för att den kosta 0:- och bara 149:- i månaden i 12 (tolv!) månader!

 

hälsningar, christian.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Mejner

Ja, dom är billiga nu men dom kommer ju inte kunna sälja en enda när V800 kommer ut... De verkar bli en riktigt vass lur.

 

Är väligt nöjd med min Z1010 också, förutom storleken så klart. MP3-spelaren, som jag använder hela tiden, kunde ha varit lite bättre också. Jag hoppas att det går att hitta något Java-prg i framtiden för att hantera uppspelningen bättre (shuffle och ändra spelordning borde dom lagt in).

 

Tyvärr vet jag inte om jag kan hjälpa dig för min telefon fungerade direkt med min dator. Jag har dock funnit att det är enklare för dom att hitta varandra om man rycker usb-kabeln ur telefonen och sätter i än att rycka den ur datorn.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Chrille hade samma problem.. köpte min idag. Ringde sonyericsson då tre inte kan något om Z1010. kommer ej ihåg numret.. 013- nånting.

Allt löste sig.. antar att du har XP ? [ev. pro?]

 

Först installera allt. sen:

kontrollpanelen; system; maskinvara; enhetshanteraren; portar (com & LPT)

De som heter någonting med sony ericsson ska du komma ihåg det som står inom parantes.

OBS: har någon av dom ett "!" i tecknet ska du högerklicka på dom och avinstallera. sen stänger du av datan, tar ur batteriet i 10 sekunder o sen i med det o på med datan.

Sen:

 

kontrollpanelen; alternativ för phone monitor; com portar = aktivera de portar som stog inom parantesen.

efter det är de bara starta om igen så ska de funka.

han sa att många hade detta fel.

 

ha skivan i du fick med medans du gör detta.

 

detta bör funka för dig åxå

 

 

tack för mig

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Med bluetooth är överföringshastigheten dryga 20 kb/sek. Jag har aldrig provat USB-adaptern eftersom bluetooth funkar så bra, men jag betvivlar att det kan gå fortare än så (det är nog en begränsning i telefonens läsare). En extern USB2-kortläsare rekommenderas varmt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Mejner

Jag har hittat pc-card memory stick läsare/skrivare nu så en sån får det bli. Har man laptop är man ju inte så sugen på externa pryttlar. 300 spänn känns mycket prisvärt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du inte redan hunnit springa o köpa så säljer dom en prisvärd USB 2 läsare som tar det mesta på Lidl (den tyska matvarukedja !!) för 129.-

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...så säljer dom en prisvärd USB 2 läsare som tar det mesta...

Har du testat den med XP och SP2? Lian Lis kortläsare till mitt chassi testade jag, men XP SP2 kraschade direkt efter att ny maskinvara hittats. Bara att lämna tillbaka. Söker nu en fungerande som tar Memory Stick.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte den av datapryl.se

Kommer du ihåg vad du betalade? Jag lyckas inte hitta den på deras sida.

Har hittat den på Elektronikbutikens sida. Kostar 199 + 39 i frakt.

Datapryl tar 99 i frakt.

Är det den på bilden?

 

[bild bifogad 2004-11-25 19:41:18 av Maratonmannen]

648122_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jepp, det är den på bilden....jag hämtade min i helsingborg...men betalar du i förskott kan dom nog skicka för en tjuga, det gjorde dom till en polare i uppsala...

 

/J

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...