Eminos Posted October 3, 2004 Share Posted October 3, 2004 Tjo! Jag undrar hur jag ska göra för att kunna ha olika sorters länkar med CSS. Skriver jag: a:link { color: black } a:visited { color: black } a:hover { color: #0a5868 } a:active { color: #07868d } ..så funkar det bra, men ALLA länkar på sidan blir ju sånna då. Jag vill kunna ha olika sorters länkar på olika delar av sidan, typ: .menu { background: #00cefa; color: navy; font-weight: 400; font-size: 10pt; font-family: Verdana; link-hover: red; link-visited: blue; } ..för att sedan skriva <a class="menu" href=""> ... Hoppas nån har lösningen. /Eminos Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anjuna Moon Posted October 3, 2004 Share Posted October 3, 2004 Lägg klassnamnet efter länktypen, ex. A:hover.menu {.... } Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eminos Posted October 3, 2004 Author Share Posted October 3, 2004 Tackar.. /Eminos Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.