Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vilket 1Gb MMC-kort till Nokia 6230


nils_pil

Rekommendera Poster

 

Ska köpa ett 1Gb minneskort till min 6230 men är osäker på vilka som verkligen fungerar.. har hittat en lista av märken på kort som "ska" fungera i 1Gb:s utförande men det skulle ändå kännas bra att höra av/om någon som kör med det.

 

De som "ska" fungera är följande:

ATP 128, 256, 512, 1GB

MOBYMEMORY 128, 256, 512, 1GB

PRETEC 128, 256, 512, 1GB

RITEK RIDATA 64, 128, 256, 512, 1GB

TAKEMS 64, 128, 256, 1GB

 

Sen har jag hittat ett par andra märken men dom fanns inte med i den listan varken som kompatibla eller ickekompatibla:

 

Fujifilm MultiMedia 1GB

TwinMOS MultiMedia 1GB (stod som kompatibel i 32, 64, 128, 256Mb varianterna)

 

Tacksam för tips!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör som jag... när jag köpte minneskort till kameran för ett tag sedan.

Jag köpte det på öppet köp med kravet att få lämna tillbaka det om det inte fungerade. Det gick lätt att kontrollera eftersom jag hade kameran med mig o direkt i affären kunde formatera minneskortet o visst fungerade det.

 

Så vad är problemet? Köp testa det du vill ha... om det inte funkar så lämna tillbaka.

 

om du vill köpa det över internet så är det lite mer problem. Kanske kan du gå till en affär o pruta...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Har varit i kontakt med Nokia angående just MMC-korten och dess storlek. Deras svar var följande:

 

Nokia stöder upp till 128 kb mmc. Vi rekommenderar Nokias egna mmc.

 

Personligen ifrågarsätter jag tillverkaren, men det verkar rimligt att telefonen inte stödjer större. Har dock ingen erfarenhet ev detta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nokia stöder upp till 128 kb mmc

 

 

Du menar väl 128MB kort, vet att den har sålts med medföljande 256MB kort. Och självklart rekommenderar dom sina egna kort.

 

 

#Seppo

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan meddela att det är inte är några problem med att köra 1Gb.. gäller bara att köra rätt märke, alla funkar inte.

 

Så numer har jag 1Gb minne och byggt om nokia orginal headsetet så man kan köra med vilka pluggar som helst (eftersom nokias orginal är skit).

 

riktigt nöjd med resultatet, det enda som är lite negativt är att telefonen inte har så stark uteffekt men det är ju trots allt en telefon först o främst.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Hej hej! Var köper ni era Minneskort? jag letar överallt men hittar inga.. tack för hjälpen.. btw.. vilket 1gb kom ni fram till att funkade till 6230... !

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...