Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Lön som Bitr. Nätansvarig


Leffe1

Rekommendera Poster

Jag ska börja jobba som Biträdande Nätansvarig på en kommunal arbetsplats med ca. 250 datorer och 300 användare. De vanliga arbetsuppgifterna ingår som drift och underhåll och installationer samt viss utbildning. Jag har 1 års erfarenhet och är utbildad Nätverksadministratör med 4 MCP. Vad kan detta vara värt nu när det ska löneförhandlas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hejdu,

 

Tänkte bara höra vad du fick i lön!?

 

Jag är ensam nätansvarig över 70 maskiner och skulle gärna vilja veta vad jag borde tjäna..jag tror jag tjänar för lite...i och för sig är jag bara 23 och har inte utbildat mig så mycket..men har jobbat med data i snart 4 år.

 

Mvh David

david1976@hotmail.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lönen blev katastrofal tycker jag 16 600 vilket är ett stort skämt men min situation gjorde att jag inte kunde säga nej. Jag får se det som erfarenhet och söka mig vidare för att höja min lön.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

..jag det låter ju väl lågt. Har du hört dig med några kollegor eller liknande vad du bör ha???

 

/D

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har hört med kollegor som rekomenderar 19 500:- men arbetsgivaren hävdar att man som bitr. inte har samma ansvar som i och för sig stämmer men lönen är alltför låg och kommuner betalar inte marknadsmässiga löner så är det. Jag kunde inte tacka nej även om jag hade lust. Jag är inte nöjd men jag får erfarenhet och har ett jobb. Jag kan under tiden söka nya jobb vilket jag också gör. Det finns inte så mycket här på orten tyvärr men jag tänker inte ge upp. Vad tjänar du själv om jag får vara nyfiken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

..javisst. jag tjänar 17000.

 

Jag har ensam ansvar för ca 70 PC + ca 15 skrivare, ..och ca 8 NT servrar.

 

Jag har inga certifieringar..är självlärd och har ca 3 1/2 år´s arbetserfarenhet. Jag tycker att jag borde ha en hel del mer...inte för att jag kanske kan så supermycket. Men jag har ju otroligt mycket ansvar. Jag har haft detta jobb i ca 1,5 år..och det bevisar ju att man klarar av att drifta det någolunda bra iallafall! Jag söker nya jobb...det verkar vara först då man kan få upp lönen. När företagen börjar "kriga" mot varandra!!

 

/D

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter lågt med din erfarenhet. Erfarenhet sägs ju vara viktigare än utbildning. Vårt stora problem är att vi inte fått vår arbetsgivare att förstå att vårt jobb är det viktigaste på företaget. Gör inte vi vårt jobb stannar hela företaget! Vilket innebär konkurs inom en vecka eller två för ett företag. Jag jobbar kommunalt så min situation är lite annorlunda. Tyvärr är nog verkligheten så att det lönar sig att byta jobb idag. Guldklockans tid är förbi! Så vi får söka oss vidare och hoppas antar jag. I Stockholm finns väl jobben och lönerna fast ochså hyrorna,avstånden och bristen på lägenheter. Nu tappade jag tråden lite men sök annat det gör jag för trots allt är det lönen man lever på och inte trivseln på sitt jobb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo erfarenhet av arbete räknas nog som högre. Men då måste man ju bevisa att man kan drifta och sköta det man arbetar med.

 

Tänkte bara höra var i sverige du jobbar?? jag jobbar mitt i stokcholm, och där brukar ju lönerna vara ännu högre.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...